• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
7

لزوم توجه بیشتر به فریضه امر به معروف در ماه مبارک رمضان

  • کد خبر : 62539
  • 06 خرداد 1396 - 11:06

رئیس شورای هیئات مذهبی خرم دره گفت:فریضه مهم امربه معروف و نهی از منکر هم مورد توجه همه اقشار قرار گیرد زیرا که قرآن مجید یکی از صفات برجسته مؤمنان را امر به معروف و نهی از منکر دانسته و می فرماید «مردان مؤمن و زنان مؤمن دوستان یکدیگرند.

عباسعلی طاهری در گفت و گو با نبض سحر گفت: رمضان، ماه خدا و میهمانی خدا، ماه بهار قرآن، ماه لیله‏القدر و پاکی و تعالی انسان و فرصتی برای توبه از گناهان و تزکیه نفس است و لذا لازم است که علاوه بر پاکیزگی مساجد که باید در دستور کار قرار گیرد دل‌های خود را هم برای مهمانی خداوند آماده و پاک کنیم.
وی با اشاره به اینکه هجمه‌های فرهنگی دشمنان بسیار زیاد است  گفت:  مسئولیت ما در قبال جوانان و مردم ایران اسلامی بالا است و باید با برنامه ریزی دقیق برای جذب جوانان به مساجد تلاش شود.

رئیس شورای هیئات مذهبی خرم دره گفت:در طول ماه مبارک رمضان برنامه‌های مختلفی در سطح شهرستان برگزار می‌شود که ضمن تبلیغ دینی روحانیون در مساجد، توجه به مسائل فرهنگی و کاهش ناهنجاری‌ها در دستور کار است.

طاهری از تمامی آحاد مردم شریف و ولایت مدار شهرستان به ویژه جوانان و نوجوانان برای حضور گسترده در مساجد و شرکت در برنامه های معنوی این ماه پر برکت دعوت  کرده و گفت:  فریضه مهم امربه معروف و نهی از منکر هم مورد توجه همه اقشار قرار گیرد زیرا که قرآن مجید یکی از صفات برجسته مؤمنان را امر به معروف و نهی از منکر دانسته و می فرماید «مردان مؤمن و زنان مؤمن دوستان یکدیگرند، به نیکی فرمان می دهند و از ناشایست باز می دارند .» صدها حدیث و روایات هم در مورد امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد که مجموعه این آیات و احادیث نشان از اهمیت و جایگاه این فریضه در دین مبین اسلام است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=62539

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.