• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
10

سکوت در برابر نسل کشی در میانمار جایز نیست/ وظیفه تمام مسلمانان و دولت های اسلامی جهان کمک به مظلوم است

  • کد خبر : 65947
  • 15 شهریور 1396 - 12:47
سکوت در برابر نسل کشی در میانمار جایز نیست/ وظیفه تمام مسلمانان و دولت های اسلامی  جهان کمک به مظلوم است

امام جمعه خرم دره گفت: دولت‌ها، ملت‌ها و سازمان‌های بین المللی با فشارهای بین‌المللی باید این جنایات را هر چه سریع تر متوقف کنند.

حجت الاسلام سید علی حسینی در گفت و گو با نبض سحر ضمن محکوم کردن کشتار مسلمانان در میانمار اظهار داشت: پیامبر(ص) فرمودند: اگر مظلومی(مظلوم یعنی کسی که تحت ظلم قرار گرفته چه مسلمان   و چه مسیحی و چه یهودی و چه سنی و چه شیعه و …) فریاد برآورد که ای مسلمانان کمکم کنید و مسلمانی صدای او را بشنود و به کمک او نرود، او مسلمان نیست.

وی با اشاره به اینکه وقتی امروز فریاد تظلم خواهی مسلمانان میانمار در جهان پخش شده است باید مسلمانان عکس العمل نشان بدهند و برای آنان فکری اساسی و راه حل عملی انجام بدهند و دولت جمهوری اسلامی هم باید در این خصوص تصمیم و رایزنی های خوبی برای رسیدگی به وضعیت مسلمانان میانمار داشته باشد.

 

امام جمعه خرم دره گفت: امروز در میانمار شاهد نسل کشی مسلمان توسط بودائیان افراطی  هستیم، امروز وظیفه مسلمان جهان دفاع از مظلومان است و کشورهای منطقه ها هم باید به این قتل عام ها واکنش نشان دهند.

وی با اشاره به اینکه پشت‌صحنه این  جنایات رژیم صهیونیستی است گفت:  امروز باید دولت‌ها، ملت‌ها و سازمان‌های بین المللی با فشارهای بین‌المللی باید این جنایات انجام شده در میانمار  را هر چه سریع تر متوقف کنند.

 

حسینی گفت:امروز وظیفه تمام مسلمانان جهان کمک به مظلوم است و همه مسلمانان باید در برابر این همه  جنایات و نسل کشی ها در جهان واکنش نشان بدهند و از حق مظلوم دفاع کنند.

 

لازم به ذکر است در روزهای اخیر ده ها هزار تن از مسلمانان اقلیت روهینگیایی برای فرار از خشونت ها، با قایق و پای پیاده از مرز میانمار عبور کرده و وارد بنگلادش شده اند.

دولت میانمار اعلام کرده که بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ خانه در شمال غرب این کشور و در استان راخین در یک هفته تنش در این استان، در آتش سوخته است.

وضعیت جمعیت حدود یک میلیون و یکصد هزار نفری مسلمانان روهینگیایی و نحوه برخورد با آنها، بزرگ ترین چالش ‘آنگ سان سوچی’ رهبر ملی میانمار است که برخی ها از او به دلیل سکوت برابر نارضایتی‌ های این جامعه اقلیت انتقاد می‌کنند.

 

 

انتهای پیام /

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=65947

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.