• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
9

یکی از پتانسیل های بالای شهرستان خرم دره اکوتوریسم است/ وجود زیرساخت های گردشگری لازمه رونق توریسم

  • کد خبر : 66143
  • 20 شهریور 1396 - 9:49
یکی از پتانسیل های بالای شهرستان خرم دره اکوتوریسم  است/ وجود زیرساخت های گردشگری لازمه رونق توریسم

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خرم‎دره گفت: یکی دیگر از پتانسیل های بالای شهرستان خرم دره اکوتوریسم (طبیعت گردی) است که تغییر کاربری و ایجاد زیر ساخت های گردشگری،مجموعه های گردشگری، هتل و.. میتواند در این زمینه موثر واقع شود.

داود آبیان در گفت و گو با نبض سحر،  در خصوص اقدامات صورت گرفته بر حمام تاریخی یان یان این شهرستان گفت: حمام یان یان دارای مالک خصوصی می باشد و با همکاری که مالکیت آن داشته است،اقدام به مرمت شده است.

وی با اشاره به اینکه شناسنامه هویتی شهرستان خرم دره تپه باستانی هشت هزار ساله خالصه است افزود: تپه خالصه به عنوان یکی از تپه های باستانی شناسایی شده ارزشمند تاریخی منطقه است که به عنوان شناسنامه خرم دره،کاوش و بررسی شده است،زیرا قدمت آن محل مربوط به هزاره ششم قبل از میلاد مسیح یعنی هشت هزار سال پیش بازمیگردد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خرم‎دره افزود: لایه نگاری، هویت و داده های بستر شناسی تپه باستانی خالصه صورت گرفته است و تا کنون چهار پایان نامه دوره دکتری در خارج از کشور به این موضع پرداخته شده است  و دوره آغاز معماری به نتیجه رسیده است که این منطقه به عنوان سایت گردشگری که دارای اثر تاریخی و طبیعت بکر است می توان استفاده کرد.

رئیس اداره صنایع دستی و گردشگری شهرستان خرم دره با اشاره بر صنعت اکوتوریسم در شهرستان تصریح کرد: یکی دیگر از پتانسیل های بالای شهرستان خرم دره اکوتوریسم (طبیعت گردی) است که تغییر کاربری و ایجاد زیر ساخت های گردشگری،مجموعه های گردشگری، هتل و.. میتواند در این زمینه موثر واقع شود.

آبیان در ادامه افزود: ایجاد مراکز اقامتی با مانع خاک درجه یک بودن مواجه است و این مشکل مانع ایجاد مجموعه گردشگری بوده و با محدودیت هایی مواجه هستیم که با وجود این ۹طرح گردشگری توسط سرمایه گذاری  بخش خصوصی صورت گرفته است که تعدادی از آنها با مشکل تغییر کاربری و حکم تخریب داشته اند که با پیگیری ها، پروانه بهره برداری بر آنها صورت گرفته است.

وی  با اشاره بر پتانسیل گردشگری و جاذبه های روستاهای این شهرستان گفت: روستا ها از نظر بوم گردی و ایجاد خانه گردشگر از نگاه تغییر کاربری از خاک درجه یک بودن خارج میباشد و اقدامات خوبی در بین روستاهای ما از جمله صدور پروانه مجوز برای خانه گردشگر بر روستاهای انجلین و الوند در کنار پرورش ماهی به عنوات باغ رستوران تعریف شده است، همچین طرحی تحت عنوان مهاجرت معکوس در روستای آرانج انجام خواهد گرفت که این اقدامات برای شهروندان و همچنین فاصله ۲ساعته آن با تهران در جذب گردشگر موثر است.

این مقام مسئول در خصوص تعداد گردشگرانی که در ایام تابستان،شهرستان خرم دره به عنوان گردشگری انتخاب کرده اند گفت: بر اساس آمار تعداد اقامت های هتل غزال خرم دره،و بررسی های صورت گرفته در ماه منتهی بر مراد ماه ورود بالغ بر ۱۲هزار و ۵۰۰نفر گردشگر را در شهرستان داشته ایم که با تغییر در بحث تغییر کاربری، وجود زیر ساخت های لازم، هتل و مجموعه های گردشگری شاهد افزایش بیش از پیش گردشگران خواهیم بود که تنها در سه روز برگزاری جشنواره ترش و شیرین روزانه بالغ بر ۱۰هزار گردشگر از جشنواره ترش و شیرین و طبیعت منطقه سوکهریز و کوچه باغ های خرم دره  بازدید کرده اند.

انتهای پیام /

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=66143

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.