• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3

ابهر و خرمدره بیشترین نرخ باسوادی را دارند/۵۰ درصد هزینه سواد آموزان استان پرداخت شده است

  • کد خبر : 67982
  • 07 آبان 1396 - 8:58
ابهر و خرمدره بیشترین نرخ باسوادی را دارند/۵۰ درصد هزینه سواد آموزان استان پرداخت شده است

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: شهرستان های ابهر،خرمدره،زنجان،سلطانیه ،طارم و ماهنشان به ترتیب بیشترین نرخ باسوادی را دارند.

هادی احمد نیا امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ، با بیان اینکه سوادآموزی در جامعه مغفول مانده و افرادی در جامعه حضور دارند که فراموش شده اند، اظهار کرد: به لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری اقداماتی از طرف اداره سوادآموزش آموزش و پرورش استان زنجان انجام گرفنه است ولی به شدت نیازمند همکاری استانداری،ارگانهای مربوطه و رسانه ها هستیم.

وی با بیان اینکه رسانه ها به عنوان وجدان بیدار جامعه کمک حال اداره سواد آموزی باشند و اطلاع رسانی های لازم را در این زمینه انجام دهند، ابرازکرد: رسانه های بر اساس رسالت کاری خود در زمینه سواد آموزی فعالیت کرده و انقادات لازم را انجام دهند.

معاون سواد آموزی اداره کل اموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه آمار به دست آمده در مورد میزان بی سوادی در استان زنجان بر اساس نفوس مسکن و خود اظهاری است، تصریح کرد: روند که در سازمان وجود دارد آمار مبتنی بر خود اظهاری است و باید از این آمار فاصله بگیریم و به سمت آمار ثبتی حرکت کنیم.

احمد نیا با بیان اینکه با همکاری دستگاههایی مانند جهاد سازندگی،کمیته امداد،بهزیستی و سایر ارگانهای مرتبط استان زنجان در بین سایر استان های کشور رتبه قابل تقدیر را از باقرزاده رئیس سازمان سواد آموزی کشور دریافت کرده است، عنوان داشت: در سال جاری فعالیت های ادره سواد آموزی برون سپاری شده و از طریق موسسات و شرکت ها انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه آموزش ICDL برای اولین بار در استان زنجان برای افزاد بی سواد ارائه شده که در سطح استان نمره قابل قبولی را دریافت نکرده اند، افزود: برای سالجاری ۱۰۰ نفر از آموزش گیرندگان تحت پوشش هستند.

معاون سواد آموزی اداره کل اموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه چهار مرکز آموزشی در استان زنجان فعال است، ادامه داد: دو مرکز در شهرستان زنجان و دو مرکز در شهرستان های خدابنده و ابهر به ارائه سواد آموزش پرداخته اند و مرکز سواد آموزش شهرستان خرمدره نیز طی سال آینده تاسیس خواهد شد.

احمد نیا با اشاره به اینکه ابهر،خرمدره،زنجان،سلطانیه ،طارم و ماهنشان به ترتیب بیشترین نرخ باسوادی را دارند، اضافه کرد:برای سوادآموزی به افراد بی سواد مشوق هایی نیز از طرف اداره سواد آموزش استان زنجان پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه ۱۳ موسسه واسط بین آموزش و پرورش و آموزش دهندگان هستند و هزینه های مورد نیاز سوادآموزان به مقدار ۷۶۰ هزار تومان در اختیار موسسات قرار گرفته است، خاطرنشان ساخت: اداره سواد آموزی،ادراه سنجش و مسئول مالی آمزش و پرورش نسبت به بررسی پرداختی ها به موسسات نظارت کامل را دارند.

انتهای پیام /

عصر زنجان

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=67982

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.