• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
9

هوای زنجان رنگ عوض کرد/شرایط ناسالم هوا برای همه افراد

  • کد خبر : 68116
  • 09 آبان 1396 - 9:25
هوای زنجان رنگ عوض کرد/شرایط ناسالم هوا برای همه افراد

رئیس اداره نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه شاخص کیفی هوا در زنجان ۱۹۰ است، گفت: آلاینده مسئول ذرات معلق کوچکتر از ۱۰ میکرون است که شرایط ناسالم هوا را در زنجان به وجود آورده اند.

نبض سحر: علی اسدی در گفت­‌وگو با خبرنگار عصر زنجان ، به وضعیت آب و هوایی استان زنجان به لحاظ وجود ریزگردها در آسمان زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس اطلاعات دریافتی از ایستگاههای آلودگی هوا شاخص کیفی هوای امروز  زنجان ۱۹۰ است و شرایط ناسلام برای همه افراد وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه آلاینده مسئول ذرات معلق کوچکتر از ۱۰ میکرون یا pm10  است که آسمان رنجان را آلوده کرده است، تاکید کرد: توصیه می‌­شود گروهای حساسی که در معرض خطر هستند از منزل خارج نشوند.

رئیس اداره نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان این منشاء انتشار آلودگی هوا با ریزگردها بیشتر خارج از استان بوده و قسمتی نیز به علت وزش بادهای شدید و خیلی شدید روز گذشته رخ داده است، ابراز کرد:ریزگردها از روز گذشته وارد استان شده و با وزش بادهای شدید و خیلی شدید در استان ذرات درشت و ریزگردها باهم آسمان زنجان را دربر گرفته اند.

اسدی با اشاره به اینکه شاخص کیفی هوا در زنجان ۱۹۰ بوده و هوای زنجان برای همه افراد ناسالم است، عنوان داشت: شاخص‌­های کیفی هوا از صفر تا ۵۰ خوب، بین ۵۰ تا ۱۰۰ سالم و از ۱۰۰ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه­‌های حساس است.

وی با بیان اینکه شاخص کیفی هوا در روز گذشته ۱۶۰ بوده است، تصریح کرد: ریز گردهای کوچکتر از ۱۰ میکرون از نظر سلامتی برای شاخص کیفیت هوا مطرح است.

رئیس اداره نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان به اشاره به اینکه افراد مبتلا به بیماریهای قلبی و ریوی از فعالیت های طولانی مدت و یا سنگین در خارج از منزل اجتناب کنند، افزود: شاخص کیفیت هوای امروز زنجان برای همه افراد ناسالم است و شهروندان سعی کنند فعالیت های طولانی مدت و سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

انتهای پیام /

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=68116

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.