• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
7

چهار منزل بوم گردی در خرمدره در ایام نوروز پذیرای گردشگران است/حمام تاریخی یان یان بازگشائی شد

  • کد خبر : 72281
  • 19 اسفند 1396 - 10:36
چهار منزل بوم گردی در خرمدره در ایام نوروز پذیرای گردشگران است/حمام تاریخی یان یان بازگشائی شد

رئیس میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خرمدره گفت: در ایام نوروز در روستاهای هدف گردشگری بواسطه بافت تاریخی و معماری سنتی چهار منزل بوم گردی تجهیز شده در روستای اینجلین، الوند و سوکهریز که امیدواریم مورد استقلال گردشگران هم واقع شود.

داود آبیان در گفت و گو اختصاصی  با نبض سحر با اشاره به اقلیم شهرستان خرمدره گفت: شهرستان خرمدره به دلیل برخورداری از مواهب طبیعی وجاذبه های توریستی و گردشگری شهره است و  همانطور که از نام آن پیداست در دره   حاصلخیزی واقع شده است،بین دو رشته کوه شمالی وجنوبی و بواسطه آب فراوان دشت های فراخ ، باغات وتاکستان هایی بسیار زیبا در چهار فصل هم بعنوان مقصد گردشگران که به طبیعت گردی علاقه دارند شناخته می شود.

وی با اشاره به تمهیدات در خصوص ایام نوروز گفت: در ایام نوروز ما تمهیدات لازم را در ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان خرمدره تطبیق کردیم و در بحث اسکان، هتل غزال با ۳۵سوئیت مجهز آماده خدمت رسانی است و  همچنین در مرکز اسکان آموزش وپرورش دو مرکز نوساز با تجهیزات امروزی آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی می باشد لذا ما درخصوص اسکان مشکلی نخواهیم داشت.

رئیس میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خرمدره گفت: در ایام نوروز گاهی به علت نامساعد بودن شرایط جوی ممکن است با مشکل مواجه شویم که دراین خصوص هم ستاد بحران مدیریت لازم را خواهد داشت و مراکز اسکان موقت را درنظرگرفته است.

آببان همچنین با اشاره به اینکه علاوه بر جاذبه‌های گردشگری و اکوتوریستی در روستاهای هدف گردشگری بواسطه بافت تاریخی و معماری سنتی فضاهای بوم گردی را در نظر گرفتیم، افزود: چهار منزل بوم گردی تجهیز شده در روستای اینجلین، الوند و سوکهریز که امیدواریم مورد استقلال گردشگران هم واقع شود.

 

وی با اشاره به آثار باستانی شهرستان گفت: قلعه ویستان که در سال های اینده بعنوان جاذبه گردشگری و بوم گردی مورد بهره‌برداری قرار گیرد  و در بخش جاذبه‌های تاریخی هم محوطه های تاریخی ارزشمندی از جمله تپه خالصه  خرمدره با قدمت هشت هزارساله متعلق به هزاره ششم قبل از میلاد را داریم که می تواند مورد توجه قرار گیرد.

این مقام مسئول همچنین به بازگشائی حمام یان یان اشاره کرد و گفت: حمام یان یان هم بعنوان یک اثر تاریخی شناخته‌ می شود اما بخاطر معارضینی که داشت  از طریق فرماندار و دادستانی  بازگشائی شد و این آثار تاریخی توسط خانه هنرمندان در ایام عید برای بازدید عموم آماده سازی می شود.

آبیان همچنین گفت: مجموعه هتل اسب وحشی که محل پذیرایی بوده است خوشبختانه از طریق شورای  شهر در اختیار سازمان میراث فرهنگی قرار خواهد گرفت و سال آینده موزه باستان شناسی و مردم شناسی خرمدره را در این محل دایر خواهیم کرد.

وی گفت: گردشگران  می تواند از کوچه باغ های زیبای خرمدره واقع در روستاهای پیرامون شهر ، حیات وحش حفاظت شده ،روستای اینجلین که درون یک دره واقع شده و مسیر جاده ابریشم دیدن کنند.

 

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=72281

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.