• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5

اقلیم بندی شهرستان ها توسط پژوهشکده هواشناسی کشور انجام می شود

  • کد خبر : 72326
  • 21 اسفند 1396 - 10:22
اقلیم بندی شهرستان ها توسط پژوهشکده هواشناسی کشور انجام می شود

رئیس اداره گاز شهرستان خرمدره گفت: جداول تعیین اقلیم آب و هوایی مبتنی بر فاکتورهای علمی، پژوهشی و تخصصی سازمان هواشناسی کشوری و بر مبنای گزارش های سالیانه این سازمان برای هر شهرستان تنظیم شده و شرکت گاز در آن نقشی نداشته است.

غلامرضا اکبری در گفت و گو با نبض سحر در خصوص  اعتراضات صورت گرفته از سوی مردم  و شایعات منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر عدم رعایت شرایط آب و هوایی در این اقلیم بندی ها شهرستان خرم دره گفت: در خصوص مباحث اقلیم بندی ، اداره گاز دخیل نبوده  و  جداول تعیین اقلیم آب و هوایی مبتنی بر فاکتورهای علمی، پژوهشی و تخصصی  پژوهشکده هواشناسی کشور و بر مبنای گزارش های سالیانه این سازمان برای هر شهرستان تنظیم شده و شرکت گاز در آن نقشی نداشته است.

 

وی با اشاره به اینکه در خصوص اقلیم شهرستان خرمدره که طبق این پژوهشکده تعیین شده است گفت: اقلیم شهرستان خرم دره، در جایگاه دو واقع شده است که در خصوص  تفاوت هزینه های بهای گاز در دو  اقلیم ، دو فیش گاز را برای آگاهی مردم منتشر می کنیم  و همچنین این اقلیم بندی صرفا برای مصارف خانگی بوده  و چهار ماه اخر سال  را شامل می شود و در سایر ماه ها در تمامی اقلیم ها ثابت است.

 

رئیس اداره گاز شهرستان خرم دره  با در اختیار قرار دادن این دو فیش با شرایط کاملا مساوی و صرفا با متفاوت بودن اقلیم های آنان گفت: همانطور که در دو فیش زیر مشاهده می کنید، هزینه گاز مصرفی در یک دوره ۴۲ روزه با حجم مصرفی ۷۱۲ مترمکعب واحد مسکونی در اقلیم یک ، بهای گاز مصرفی آن ۴۳۲هزار و ۹۰۵ ریال می باشد که در اقلیم دو با همین شرایط هزینه آن ۴۹۰هزار و ۸۶۵ ریال است که تفاوت ریالی آنان صرفا ۵۷هزار و۹۶۰ ریال است ، که ۱۰ درصد بالاتر است و شایعات مبتنی بر اینکه هزینه ها چند برابر شده است، صحت ندارد.

 

اکبری در ادامه افزود: در همین راستا با هماهنگی فرماندار شهرستان ،چندین مورد  نامه نگاری در خصوص تغییر اقلیم این شهرستان انجام داده ایم و پیگیر این هستیم که این تقسیم بندی اقلیم اصلاح شود و شهروندان دغدغه ای در خصوص مابه التفاوت بهای گاز مصرفی نداشته باشند .

 

 

 

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=72326

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. با سلام،شهر خرم دره بین شهرهای هیدج و ابهر واقع است،چطور است که خرم دره اقلیم ۲ و شهرهای ابهر و هیدج اقلیم ۱ هستند!!!!!!!!!!!!!،این از بی تدبیری و کم کاری و قصور مسؤلان شهرستان خرم دره است. با تشکر

  2. با سلام،این از بی عرضگی عوامل شرکت گاز خرم دره و سایر مدیران شهرستان می باشد متأسفانه.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.