• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
2

لزوم توجه به نیازمندان در آستانه سال نو ، توسط هیئت های مذهبی شهرستان

  • کد خبر : 72402
  • 24 اسفند 1396 - 8:57
لزوم توجه به نیازمندان در آستانه سال نو ، توسط هیئت های مذهبی شهرستان

رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان خرمدره با اشاره به نزدیک شدن به سال نو گفت: شایسته است که مردم شهرستان با کمک به افراد نیازمند به ویژه هیئت های مذهبی از آن دسته از اعضای هیئت خود که توان مالی برای خرید مایحتاج شب عید ندارند حمایت و کمک کنند.

حمداله مرادی در گفت و گو با نبض سحر، با اشاره به اهمیت کمک به همنوع اظهار داشت:  خدمت به خلق خدا، در فرهنگ تعالیم قرآن و عترت، ارزش و ثواب فراوانی دارد و لازم است که  گره‏‌گشایى و رفع نیاز از نیازمندان و برادران دینى تبدیل به یک ارزش و یک فرهنگ عمومى شود.

 

وی با اشاره به احادیث و روایات در خصوص کمک به یکدیگر گفت: احادیثى  فراوانی  در زمینه کمک به دیگران و رفع نیاز از آنان  نقل شده که پیامبر گرامى اسلام(ص) مى‏‌فرماید: «مؤمنان برادران یکدیگرند که بعضى از آنان نیازهاى بعضى دیگر را رفع مى‏‌کند و خداوند هم نیازهاى او را برآورده مى‏‌کند. از بهترین اعمال این است که انسان مؤمنى را شاد، یا گرسنگى را از او دفع کند و از غصه برهاند یا قرض او را ادا کند یا به او لباس بدهد». و همچنین امام رضا(ع) افرادی‌که به گره‌گشایی از کار بندگان خداوند مشغول‌اند را بندگان خاص خدا می‌داند و می فرماید:«خداوند در روی زمین بندگانی دارد که سعی می‌کنند نیازهای مردم را برآورده سازند، این گروه از افراد، روز قیامت در امان‌اند و کسی‌که مؤمنی را شاد سازد، خداوند در روز قیامت قلب او را شاد می‌سازد».

 

رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان خرمدره با اشاره به نزدیک شدن به سال نو گفت: شایسته است که مردم شهرستان با کمک به افراد نیازمند به ویژه هیئت های مذهبی از آن دسته از اعضای هیئت خود که توان مالی برای خرید مایحتاج شب عید ندارند حمایت و کمک کنند.

 

مرادی گفت: در ایام محرم و مراسمات مذهبی برنامه ریزی ویژه ای برای عزاداری و برنامه های فرهنگی و دینی انجام می دهیم،  شایسته است که در این ایام هم برای کمک به هم هیئت های خود برنامه ریزی کنیم  زیرا که   امام حسین علیه السلام  در خدمت رسانی به محرومان و یتیمان، برنامه ویژه ای داشت و آن حضرت منتظر نمی ماند که یتیمی به او مراجعه کرده، نیازهایش را بازگو کند .

وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) سرور آزادگان جهان برای رسیدن به درجات خدمتگزاران حقیقی، خود پیشقدم می شد  گفت: حضرت اباعبدالله الحسین  (ع) همچون پدر بزرگوارش حضرت امیرمؤمنان علی علیه السلام  به طور ناشناس و در دل شبهای تاریک به رفع مشکلات یتیمان،  محرومان جامعه می پرداخت.

دبیر شورای هیئات مذهبی استان زنجان تاکید کرد: در سیره امام حسین علیه السلام خدمت رسانی به هر کسی به اندازه معرفت اوست ، زیرا پرسودترین سرمایه هر کسی گوهر معرفت و علم و ادب است و تمام امور زندگی و فلسفه خلقت انسان برای وصول به این مقام است و این سرمایه جاویدان – برخلاف سرمایه های مادی – در دنیا و عقبی با انسان همراه است .

 

مرادی در پایان با تاکید بر اینکه مسئولان هیئت های مذهبی برای ، اعضای نیازمند خود که در هیئت های مذهبی خودشان برنامه ریزی کنند و با کمک های مالی خود آنان را در شب عید شاد کنند گفت: همه مسئولان هیئت های مذهبی ان شااله امسال برای کمک به افراد نیازمند از هیئت خود حتما برنامه داشته باشند و به آنان به هر نحوی که صلاح می دانند کمک و حمایت کنند تا آنان هم شب عید خوشحال در کنار خانواده هایشان باشند.

 

انتهای پیام /

 

 

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=72402

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.