• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
8

پلیس فتای زنجان نسبت به کلاهبرداری جدید از طریق دستگاه‌های کارتخوان هشدار داد

  • کد خبر : 73375
  • 16 اردیبهشت 1397 - 10:43

محمدعلی آدینه‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان به شیوه جدید جرائم الکترونیکی اشاره و اظهار داشت: متاسفانه برخی دست‌فروشان کنار خیابان اقدام به فروش برخی از اجناس به قیمت پایین می‌کنند که سبب جذب مشتری می‌شود. وی‌ افزود: این‌گونه افراد دستگاه‌های کارتخوان قلابی در اختیار دارند که مجهز به تراش الکتریکی است به […]

محمدعلی آدینه‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان به شیوه جدید جرائم الکترونیکی اشاره و اظهار داشت: متاسفانه برخی دست‌فروشان کنار خیابان اقدام به فروش برخی از اجناس به قیمت پایین می‌کنند که سبب جذب مشتری می‌شود.

وی‌ افزود: این‌گونه افراد دستگاه‌های کارتخوان قلابی در اختیار دارند که مجهز به تراش الکتریکی است به گونه‌ای که پس از کارت کشیدن تمام مشخصات کارت را ذخیره می‌کند و مشتری نیز هنگام خرید از طریق دستگاه کارتخوان رمز کارت را در اختیار فروشنده می‌گذارد.

رئیس پلیس فتای استان زنجان در ادامه گفت: پس از ذخیره شدن مشخصات کارت در دستگاه، افراد کلاه‌بردار کارت جدید را با مشخصاتی که در دستگاه ذخیره شده است را چاپ می‌کنند و با رمز چهار رقمی که از سوی مشتری اعلام شده است به راحتی می‌توانند به دستگاه‌های خودپرداز مراجعه کنند و حساب افراد را تخلیه کنند.

وی در ادامه به همشهریان زنجانی هشدار داد که از پرداخت پول از طریق کارتخوان دست‌فروشان خودداری کنند و یا حتما رمز کارت را خودشان طوری وارد کنند که هیچ کسی مشاهده نکند.

آدینه‌لو گفت: این کلاه‌برداران به دلیل اینکه در حاشیه خیابان‌ها از طریق وانت‌بارها اقدام به عرضه محصولات می‌کنند بعد از چندی ‌مکان خود را عوض می‌کنند و مشتریان بعد از خرید هیچ‌گاه آن افراد را مشاهده نمی‌کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه از همشهریان درخواست داریم برای خرید از هر فروشگاهی اعم از ثابت و یا سیار از گفتن رمز چهار رقمی کارت بانکی خود خودداری کنند، تصریح کرد: رمز کارت بانکی یک عدد محرمانه است و نباید کسی از آن مطلع شود.

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=73375

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.