• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
9

کمک به نیازمندان در ماه مبارک رمضان پررنگ تر از هر زمانی باشد/ تشریح برنامه های هیئت های مذهبی شهرستان خرم دره در ماه رمضان

  • کد خبر : 73553
  • 26 اردیبهشت 1397 - 22:22
کمک به نیازمندان در ماه مبارک رمضان پررنگ تر از هر زمانی باشد/ تشریح برنامه های هیئت های مذهبی شهرستان خرم دره در ماه رمضان

رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان خرم دره گفت: کمک به فقرا و نیازمندان را از توصیه های دین مبین اسلام و بزرگان دین دانست و لازم است به ویژه در ماه مبارک رمضان رسیدگی به وضعیت فقرا و مستمندان را در اولویت برنامه های خود در این ماه قرار دهیم .

حمداله مرادی رئیس  در گفت و گو با نبض سحر ضمن تبریک به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان گفت: رمضان، ماه خدا و میهمانی خدا، ماه بهار قرآن، ماه لیله‏القدر و پاکی و تعالی انسان است و باید از لحظه لحظه این ماه شریف نهایت استفاده را برد.
وی با اشاره به آیات و روایات فراوان در خصوص اهمیت و فضایل ماه مبارک رمضان گفت: پیامبر اکرم(ص) در آخرین جمعه ماه شعبان و در آستانه حلول ماه مبارک رمضان برای مسلمانان خطبه خواند و فرمود: ای مردم، همانا ماه خدا، همراه با برکت و رحمت و آ مرزش، به شما روی آورده است، ماهی که در نزد خدا برترین ماههاست، روزهایش برترین روزها، شبهایش برترین شبها و ساعاتش برترین ساعات است.
رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان با اشاره به مهمترین عمل ماه رمضان که همان روزه داری است تاکید کرد: روزه به مسلمانان درس مساوات و برابری می‏دهد با انجام این دستور الهی، افراد ثروتمند درد فقر و گرسنگی را می‏چشند، و به خوبی از درد دل آنان آگاه می شوند و همین احساس آنها را وامی‏دارد تا به یاری آنان بشتابند.
مرادی با اشاره به اهمیت کمک به نیازمندان گفت: کمک به فقرا و نیازمندان را از توصیه های دین مبین اسلام و بزرگان دین دانست و لازم است به ویژه در ماه مبارک رمضان رسیدگی به وضعیت فقرا و مستمندان را در اولویت برنامه های خود در این ماه قرار دهیم .
وی همچنین با اشاره به اهمیت امربه معروف و نهی از منکر در ماه رمضان گفت: ماه مبارک رمضان فرصت بسیار مناسبی برای امربه معروف و نهی از منکر است و فرهنگ‌سازی در راستای احیای امر به معروف و نهی از منکر از اساسی‌ترین کارها و بهترین زمان اجرای آن در ماه مبارک رمضان است و انجام فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر برای اصلاح رفتارهای فردی و اجتماعی بسیار مهم بوده و تذکر لسانی در ماه رمضان با زبان روزه تاثیر دیگری برای تطهیر و تلطیف جامعه و روحیه مردم دارد،
وی با اشاره به برنامه های شورای هیئات مذهبی در ایام ماه مبارک رمضان گفت: هیئت های مذهبی شهرستان در ایام ماه رمضان برنامه های جزخوانی قرآن کریم، کلاس های آموزشی قرآن، محافل انس با قران و برنامه های فرهنگی و دینی در مساجد و حسیینه ها را برگزار خواهد کرد.
دبیر شورای هیئات مذهبی استان زنجان با اشاره به اهمیت افطاری های ساده گفت: یکی از توصیه‌های رهبر معظم انقلاب پیرامون ماه مبارک رمضان، گسترش سنت افطاری‌های ساده در مساجد و خیابان‌ها بوده است. ، امسال هم طرح افطاری ساده توسط هیئت مذهبی محیی المومنین در چهارراه قائم به مدت ۱۰ شب از اول ماه رمضان برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=73553

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.