• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
6

خرمدره بیشترین نرخ طلاق را دارد

  • کد خبر : 73591
  • 10 خرداد 1397 - 10:27

زنجان-مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان به میزان طلاق در استان زنجان اشاره کرد و افزود: طی سال ۹۶، بیشترین نرخ طلاق در خرمدره و کمترین نرخ طلاق در طارم بوده است.

مسیح الله سلطانی

به گزارش خبرنگار مهر، مسیح الله سلطانی شامگاه یکشنبه در جلسه شورای اجتماعی در محل استانداری زنجان، افزود: شهرستان‌هایی که معیشتشان فقط به کشاورزی وابسته است، ازنظر آسیب‌های اجتماعی وضعیت مناسبی ندارند.

وی به میزان طلاق در استان زنجان اشاره کرد و افزود: طی سال ۹۶، بیشترین نرخ طلاق در خرمدره و کمترین نرخ طلاق در طارم بوده است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان گفت: کم‌توجهی به هویت ملی هم راستا با هویت دینی، کم‌توجهی به سبک زندگی ایرانی هم‌راستا با سبک زندگی اسلامی، نداشتن نگرش سیستمی و بلندمدت، بی‌توجهی به آینده‌پژوهی، به حاشیه رفتن نخبگان متعهد، نداشتن شهامت شنیدن و دیدن آسیب‌ها، انفعال گرایی، مزمن شدن آسیب‌های قبلی، تغییر اقلیم و آسیب‌های زیست‌محیطی و نداشتن برنامه و تداوم وضع موجود، عوامل آسیب‌های امروز و فردا است.

سلطانی تأکید کرد: طی سال گذشته درمجموع ۳۹ تفاهم‌نامه ملی و استانی با ۱۲۶ برنامه و اعتباری بالغ‌بر یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان در راستای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی (اعتیاد، طلاق، خشونت، حاشیه‌نشینی و مفاسد اخلاقی) منعقد شد.

وی افزود: برگزاری ۷۷ دوره و کارگاه آموزشی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی برای ۲۱۳۳ نفر در مناطق حاشیه‌نشین و اجرای ۱۲۴ کارگاه در زمینه مهارت‌های زندگی در سال گذشته بود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان تصریح کرد: بر اساس ماده ۸۰ سند چشم‌انداز ششم توسعه، دولت مکلف است که طبق قوانین مربوطه و مصوبات شورای اجتماعی به‌منظور پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی، نسبت به تهیه جامع کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی با اولویت اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی، کودکان کار و مفاسد اخلاقی اقدام کند و این آسیب‌ها ۲۵ درصد کاهش یابد.

سلطانی ابراز کرد: متأسفانه در جامعه امروز، اعتیاد به اینترنت، جرائم اینترنتی، خون بازی، ازدواج سفید، طلاق سفید، ماشین‌خوابی، تقدس زدایی از خانواده، آیین‌های دروغین (شیطان‌پرستی و …)، گسترش سفره کوچک بازنشستگی به دلیل عدم ازدواج فرزندان، پیران جوان و جوانان سالمند، فساد و فرسودگی روانی، اجتماعی و جسمی در جامعه جزو آسیب‌های روانی و اجتماعی نوپدیداست.

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=73591

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.