• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
7

خرمدره در اهداء عضو پیشتاز است

  • کد خبر : 73590
  • 10 خرداد 1397 - 10:26
خرمدره در اهداء عضو پیشتاز است

زنجان-مسئول شبکه فراهم آوری پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: خرمدره در استان زنجان در اهداء عضو پیشتاز است و بر اساس شاخص پی‌ام پی استان زنجان در رتبه پنجم کشوری قرار دارد. رؤیا قهرمانی در گفتگو با خبرنگار مهر به اهدای عضو در استان زنجان اشاره کرد و افزود: طی سال گذشته ۲۷ بیمار […]

اهدای عضو

زنجان-مسئول شبکه فراهم آوری پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: خرمدره در استان زنجان در اهداء عضو پیشتاز است و بر اساس شاخص پی‌ام پی استان زنجان در رتبه پنجم کشوری قرار دارد.

رؤیا قهرمانی در گفتگو با خبرنگار مهر به اهدای عضو در استان زنجان اشاره کرد و افزود: طی سال گذشته ۲۷ بیمار مرگ مغزی بیش از ۱۰۰ ارگان و نسوج این بیماران با رضایت خانواده به بیماران اهدا شد.

وی اظهار کرد: خوشبختانه در استان زنجان اهدای عضو بسیار خوب بوده و فرهنگ‌سازی خوبی در این زمینه در استان انجام‌شده است و روزبه روز این فرهنگ تقویت می‌شود.

مسئول شبکه فراهم آوری پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: خرمدره در استان زنجان در اهدا عضو پیشتاز است  و بر اساس شاخص پی‌ام پی استان زنجان در رتبه پنجم کشوری قرار دارد.

قهرمانی تأکید کرد: طی سال جاری چهار مورد بیمار مرگ مغزی گزارش‌شده که اعضای ۳ بیمار اهداشده است.

وی افزود: باید تلاش شود فرهنگ اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی در جامعه توسعه یابد و خوشبختانه در استان زنجان فرهنگ اهدای عضو به خوبی جاافتاده ولی باید این فرهنگ توسط رسانه‌ها فرهنگ‌سازی شود.

مسئول شبکه فراهم آوری پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: اهدای عضو بیمار مرگ مغزی طبق شرایط و فرآیندهای خاص انجام می‌شود و نبود بیماری‌های مزمن ازجمله سرطان، دیابت و حداکثر سن ۶۵ سال متوفی ازجمله شرایط مهم برای اهدای عضو است.

وی تصریح کرد: ۳۱ اردیبهشت بانام روز اهدای عضو، اهدای زندگی بود و کارت پیوند عضو یکی دیگر از مسائلی است که باید فرهنگ‌سازی شود.

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=73590

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.