• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
10

فاطمیه، سند حقانیت تشیع است

  • کد خبر : 75590
  • 01 بهمن 1397 - 12:03
فاطمیه، سند حقانیت تشیع است

رئیس شورای هیئات‌های مذهبی شهرستان خرم‌دره گفت: فاطمیه، سند حقانیت تشیع است. حمدالله مرادی در گفت‌و‌گو با ایسنا، منطقه زنجان، با اشاره به فرا رسیدن ایام  شهادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت زهرا (س)، اظهار کرد: در مجالس متعلق به حضرت صدیقه (س)، چون موضوع دفاع دخت پیامبر اکرم (ص) از ولایت مطرح است می‌توان […]


رئیس شورای هیئات‌های مذهبی شهرستان خرم‌دره گفت: فاطمیه، سند حقانیت تشیع است.

حمدالله مرادی در گفت‌و‌گو با ایسنا، منطقه زنجان، با اشاره به فرا رسیدن ایام  شهادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت زهرا (س)، اظهار کرد: در مجالس متعلق به حضرت صدیقه (س)، چون موضوع دفاع دخت پیامبر اکرم (ص) از ولایت مطرح است می‌توان معرفت‌افزایی کرد، تا مردم بدانند ولایت‌محور است و حضرت صدیقه (س) فدایی ولایت هستند.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین پیام حضرت زهرا (س) برای جامعه اسلامی ولایت‌مداری است، تاکید کرد: ما نیز باید با الگوگیری از این بانوی بزرگوار با تبعیت از رهنمودهای ولی‌فقیه در راه اقتدار اسلام گام برداریم و با فعالیت در مسائل فرهنگی و دینی بتوانیم کارهای خوبی را در مقابله با هجمه‌های فرهنگی داشته باشیم.

رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان خرم‌دره در ادامه با اشاره به برنامه‌های شورای هیئات مذهبی شهرستان در ایام فاطمیه، گفت: در ایام فاطمیه هیئات مذهبی با فضاسازی تبلیغی و نصب پلاکارد، بنر، تراکت‌های تبلیغی و پرچم‌های مزین به نام حضرت زهرا (س) فضای شهر را فاطمی خواهند کرد.

مرادی به برگزاری مراسم عزاداری در مساجد شهرستان خرم‌دره اشاره کرد و گفت: مراسم ویژه ایام فاطمیه در همه مساجد شهرستان برگزار خواهد شد و با توجه به تقارن ایام فاطمیه با ایام دهه‌فجر در مراسم‌ ایام فاطمیه دستاوردهای انقلاب اسلامی برای مخاطبان توسط خطبا بازگو خواهد شد.

وی به حرکت دسته عزاداری در روز شهادت حضرت زهرا (س) اشاره کرد و گفت: در روز شهادت حضرت زهرا (س) دسته عزاداری ویژه خواهران که هر ساله با حضور پرشور خواهران در شهرستان برگزار می‌شود در ساعت ۱۵ همان روز از مسجد رسول‌الله به سمت مسجد فاطمه زهرا (س) برگزار خواهد شد.

مرادی در ادامه به حضور پرشور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فاطمیه اشاره و گفت: حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فاطمیه نشان از فرهنگ‌سازی خوب هیئات مذهبی شهرستان در شناساندن جایگاه و مقام ایام فاطمیه در شهرستان و نیز نشان از غنی بودن مراسم ایام فاطمیه دارد.

وی مقوله عفاف و حجاب را از ماندگارترین درس‌های ایام فاطمیه برای نسل بشر عنوان کرد و گفت: نسل تحصیل کرده، مومن و انقلابی باید با تأسی از سیره عملی و رفتاری حضرت فاطمه زهرا (س) و ایجاد نهضت روشنگری، بتوانند جوانان مبتلا به بیماری غرب‌زدگی را از خواب جهالت بیدار کرده و راه سعادت واقعی را به آن‌ها نشان دهند.

این مسئول از بصیرت به‌عنوان یکی دیگر از دروس قابل تامل ایام فاطمیه یاد کرد و گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) با لحظه‌شناسی و بصیرتی که داشتند تا آخرین لحظه پشتیبان ولایت بودند و در این راه به شهادت رسیدند. نبی مکرم اسلام (ص) فرمودند همانا خداوند با غضب فاطمه غضبناک و با خشنودی ایشان خشنود می‌شوند.

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=75590

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.