• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
11

بیش از ۵۰۰ مددجوی بهزیستی، صاحب شغل شدند

  • کد خبر : 76327
  • 10 اردیبهشت 1398 - 7:43
بیش از ۵۰۰ مددجوی بهزیستی، صاحب شغل شدند

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: طی سال گذشته، ۵۱۶ مددجوی بهزیستی تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی دریافت کردند. محمد محمدی‌قیداری در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، با بیان این‌که میزان این تسهیلات، بیش از ۸۵۰ هزار میلیارد ریال برآورد شده است، اظهار کرد: این میزان تسهیلات در راستای توانمندسازی، خودکفایی و اشتغال‌زایی مددجویان تحت پوشش این نهاد […]


مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: طی سال گذشته، ۵۱۶ مددجوی بهزیستی تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی دریافت کردند.

محمد محمدی‌قیداری در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، با بیان این‌که میزان این تسهیلات، بیش از ۸۵۰ هزار میلیارد ریال برآورد شده است، اظهار کرد: این میزان تسهیلات در راستای توانمندسازی، خودکفایی و اشتغال‌زایی مددجویان تحت پوشش این نهاد پرداخت شده است؛ در واقع تسهیلات اشتغال‌زایی در بخش‌های کشاورزی، دامداری، خدمات و مشاغل خانگی اعطا می‌شود و توسعه کارآفرینی و کسب و کارهای خرد و کوچک، گام موثری در توانمندسازی مددجویان تحت پوشش سازمان به شمار می‌رود.

این مسئول ادامه داد: با توجه به این‌که برخی افراد دارای معلولیت، امکان انطباق با شرایط اشتغال در بازار آزاد را ندارند، ثبت کارگاه‌های حرفه‌آموزی و اشتغال‌زایی برای افراد دارای معلولیت‌های خفیف تا متوسط امکان اشتغال پایدار این افراد را قوی‌تر می‌کند. در همین راستا، تخصیص یارانه به این کارگاه‌ها و تقبل بخشی از حق بیمه کارفرمایی از دیگر خدمات بهزیستی در حوزه اشتغال مددجویان است .

وی افزود: در حال حاضر، ۱۴ مرکز روزانه برای افراد دارای معلولیت ذهنی، اعصاب و روان، جسمی و حرکتی و سالمندان فعال است که در زمینه‌هایی از جمله آموزش شغلی، خدمات توانپزشکی و کاردرمانی فعال است. علاوه بر این، کارگاه‌های حمایتی تولیدی جهت استعدادیابی و توانمندسازی افراد دارای معلولیت راه‌اندازی شده است و   مددجویان از فعالیت‌های آموزشی و توانبخشی، حرفه‌آموزی و آماده‌سازی شغلی برخوردار می‌شوند.

محمدی‌قیداری همچنین تعداد زنان سرپرست خانوار بیمه شده تحت پوشش برحسب بیمه تامین‌اجتماعی و بیمه روستایی و عشایری را ۱۳۸۹ نفر عنوان کرد و افزود: بهزیستی توجه ویژه‌ای به توانمندسازی گروه‌های تحت پوشش خود دارد و زنان سرپرست خانوار، معلولان، معتادان بهبود‌یافته، افراد آسیب‌دیده اجتماعی از افرادی هستند که از خدمات سازمان در حوزه اشتغال بهره‌مند می‌شوند.

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=76327

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.