• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
8

نیروگاه ۱۱۷ کیلو‌واتی دانشگاه کار خرمدره زنجان به بهره‌برداری رسید

  • کد خبر : 81028
  • 28 خرداد 1402 - 13:21
نیروگاه ۱۱۷ کیلو‌واتی دانشگاه کار خرمدره زنجان به بهره‌برداری رسید
مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان از آغاز تولید انرژی نیروگاه خورشیدی ۱۱۷ کیلو‌واتی دانشگاه کار خرمدره خبر داد.

رامین کاظمی، ​مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با بیان اینکه این نیروگاه توان تولید ۱۷ مگاوات‌ ساعت برق در ماه را دارد اظهار داشت: خوشبختانه با مساعدت ریاست دانشگاه خرمدره و نگرش درست این واحد دانشگاهی به تولید انرژی و افزایش درآمدهای غیرشهریه‌ای دانشگاه کار، این نیروگاه طراحی، ساخت و وارد مدار شد.
مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با اشاره به افزایش روزافزون مصرف انرژی و درخواست برق در سطح کشور عنوان کرد: سالیانه مصرف انرژی در کشور با افزایشی روبروست و برای جبران ناترازی تولید و توزیع باید نیروگاه‌های جدیدی احداث شود و بهترین راهکار نیز افزایش تعداد نیروگاه‌های تولید پراکنده است که با هزینه کمتر و سریع‌تر به بهره‌برداری می‌رسند.
وی تصریح کرد: با توجه به روزهای آفتابی پرتعداد در طول سال، زنجان یکی از استان‌های مستعد برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی است و همچنین شرایط آب و هوایی و دمای مطلوب بازدهی نیروگاه‌های خورشیدی در این استان از میانگین کشوری بالاتر است و باید با برنامه‌ریزی به سوی افزایش نیروگاه‌های خورشیدی گام برداریم.
کاظمی نیروگاه ۱۷ کیلوواتی دانشگاه کار خرمدره را سومین نیروگاه بزرگ خورشیدی استان برشمرد و افزود: این نیروگاه پس از نیروگاه ۷ مگاواتی ابهر و نیروگاه ۲۰۰ کیلوواتی روستای«دوسران» سومین نیروگاه بزرگ خورشیدی استان است که با بهره‌گیری از ۲۱۶ پنل ۵۴۵ واتی و یک دستگاه اینورتر ۱۰۵ کیلوواتی طراحی و اجرا شده است.

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=81028

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.