• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
7

امام باقر(ع) الگو کامل تلاش و مبارزه است

  • کد خبر : 81052
  • 05 تیر 1402 - 10:21
امام باقر(ع) الگو کامل تلاش و مبارزه است

حجت الاسلام ملکی ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت باقرالعلوم(ع) در گفت و گو با نبض سحر گفت: دوران امامت امام باقر(ع) فرصت مناسبی را در جهت بیان عناصر علمی، فلسفی و کلامی در تمدن اسلامی ایجاد کرد، و یک مدرسه علمی بزرگ جهت نشر مکتب اهل بیت (ع) را در مدینه تاسیس کردند. وی افزود: […]

حجت الاسلام ملکی ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت باقرالعلوم(ع) در گفت و گو با نبض سحر گفت: دوران امامت امام باقر(ع) فرصت مناسبی را در جهت بیان عناصر علمی، فلسفی و کلامی در تمدن اسلامی ایجاد کرد، و یک مدرسه علمی بزرگ جهت نشر مکتب اهل بیت (ع) را در مدینه تاسیس کردند.

وی افزود: امام محمد باقر(ع) در دوران خود به شکافنده مشکلات فکری و حل کننده مسائل معروف بودند که با گسترش معارف و دانش در عصر خود از یک شخصیت منحصر به‌فردی برخوردار بود.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرمدره خاطرنشان کرد: نهضت عاشورا در زمان امام حسین (ع)، موتور محرک تشیع از بعد حماسی بود و بعد از آن در دوران امام سجاد (ع) به دلیل از هم گسیختگی تشیع، ایشان از طریق دعا و صحیفه سجادیه تلاش کردند تا انسجام شیعیان را برقرار کنند و امام باقر (ع) نیز پایه‌های فکری نهضت امام حسین(ع) و عاشورا را تبیین کردند و در استمرار جریان عاشورا نقش مهم و اساسی داشتند، که به شکافنده علم معروف شدند.

این مسئول در پایان بر ضرورت الگوگیری از سیره ائمه معصومین (ع) در زندگی تاکید کرد و گفت: همگان باید در خصوص رفتارهای فردی و اجتماعی ائمه اطهار، بیش از پیش بصیرت و شناخت پیدا کرده و در زندگی شخصی و اجتماعی خود نیز آن را الگوی خود قرار داده و در اصلاح خود، خانواده و جامعه تلاش کنیم.

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=81052

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.