• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
5

زنجان پیشرو در صدور سند اراضی کشاورزی است

  • کد خبر : 81066
  • 10 تیر 1402 - 14:17
زنجان پیشرو در صدور سند اراضی کشاورزی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه سند‌دار شدن اراضی سبب کاهش اختلافات و مشکلات بین کشاورزان می‌شود گفت: زنجان در صدور سند اراضی کشاورزی جزو استان‌های پیشرو کشور است. روح‌الله حسنی در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: تفکیک اراضی کشاورزی و ملی در سطح ۵ شهرستان استان انجام شده است و […]

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه سند‌دار شدن اراضی سبب کاهش اختلافات و مشکلات بین کشاورزان می‌شود گفت: زنجان در صدور سند اراضی کشاورزی جزو استان‌های پیشرو کشور است.

روح‌الله حسنی در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: تفکیک اراضی کشاورزی و ملی در سطح ۵ شهرستان استان انجام شده است و تا چند ماه آینده نیز تعارض بین اراضی ملی و غیرملی نیز تمام می‌شود. با این وجود فعلا در شهرستان خدابنده، زنجان و طارم کار به اتمام نرسیده است.

وی افزود: در بحث کاداستر حجم اعظمی از اراضی استان نقشه‌برداری شده و استان زنجان جزو استان‌های پیشرو در رفع تداخلات اراضی و صدور سند اراضی کشاورزی در کشور است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: باید به سمتی حرکت کرد که زمین‌های کشاورزی سند‌دار شود و اختلافات و مشکلات به حداقل برسد در همین راستا وزارت جهاد کشاورزی بازه زمانی ۳ ساله را برای این امر در نظر گرفته است اما این اقدام نیازمند همراهی لازم از طریق مردم است.

وی تصریح کرد: این امر به لحاظ فنی قابلیت اجرا دارد اما به لحاظ اجرایی باید مردم نیز اسناد و مدارک لازم را ارائه دهند تا کارها سریع‌تر پیش‌رود.

گفتنی‌است در کل سطح استان زنجان یک هزارو ۱۵۴ پلاک وجود دارد، که از تعداد مذکور یک هزارو ۲۶ پلاک مشمول طرح رفع تداخلات هستند.

طبق آخرین آمار؛ ۴۴۳ پلاک که معادل با ۶۵ درصد از کل مساحت سطح استان را شامل می‌شود؛ رفع تداخل شده است.

۶۵ درصد رفع تداخل اراضی؛ ۳۸۹ هزار هکتار از اراضی ملی، ۵۱۴ هزار هکتار از اراضی غیر ملی را شامل می‌شود که معادل با ۹۰۳ هزار هکتار از اراضی استان می‌باشد.

با رفع تداخلات انجام گرفته در سطح مذکور، ۶۰ هزار هکتار از اراضی ملی کم و به اراضی غیر ملی استان اضافه شده است.

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=81066

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.