• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

مسئولان کشور باید به گونه‌ای رفتار کنند، که رفتار آن‌ها موجب امیدآفرینی باشد

  • کد خبر : 82275
  • 08 دی 1402 - 15:51
مسئولان کشور باید به گونه‌ای رفتار کنند، که رفتار آن‌ها موجب امیدآفرینی باشد

حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرمدره ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا (س) و روز زن، اظهار داشت: بالاترین و مهم‌ترین ساختار اجتماعی از نگاه اسلام خانواده است و اصلی‌ترین کارکرد زن، حضور در خانواده و مدیریت این ساختار مهم اجتماعی است. حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرمدره […]

حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرمدره ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا (س) و روز زن، اظهار داشت: بالاترین و مهم‌ترین ساختار اجتماعی از نگاه اسلام خانواده است و اصلی‌ترین کارکرد زن، حضور در خانواده و مدیریت این ساختار مهم اجتماعی است. حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرمدره ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا (س) و روز زن، اظهار داشت: بالاترین و مهم‌ترین ساختار اجتماعی از نگاه اسلام خانواده است و اصلی‌ترین کارکرد زن، حضور در خانواده و مدیریت این ساختار مهم اجتماعی است.

 

وی افزود: نهاد خانواده مهم‌ترین عامل برای پیشگیری از انحرافات و آسیب‌های اجتماعی و فردی است چرا که دین عامل اصلی کنترل انسان‌ها بوده و خانواده مهم‌ترین نگهبان دین به شمار می‌رود. بر همین اساس است که در روایات مختلف بر ازدواج با زنان صالح و پاکدامن عاقل تأکید شده است.

امام جمعه خرمدره با اشاره به اینکه مهم‌ترین شأن و شخصیت زن در ارتباط با هدایت انسان‌هاست؛ گفت: فاطمه سرور زنان عالم است؛ چون در مسیر بندگی و هدایت انسان‌ها گام بر می‌دارد.

وی ادامه داد: حضرت زهرا (س) بهترین مادر دنیاست که سرور شهدا را پرورش می‌دهد و امروز آزادگی و عزت و شهادت مدیون مادر سید الشهدا (ع) است.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با اشاره به سیره و سبک زندگی حضرت زهرا (س) در جامعه، ترویج و تعمیق مبانی معرفتی حضرت زهرا (ع) و کنار گذاشتن مبانی معرفتی غرب است، گفت: مشروعیت دادن مطلق به مبانی معرفتی و علوم انسانی غربی، موجب تعارض معرفتی در جامعه شده و به تبع آن تعارض فرهنگی پدیدار می‌شود.

وی در ادامه افزود: مسئولان کشور به فکر ترویج و تعمیق الگوی سوم زن مسلمان باشند که مبتنی بر زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها است.

وی با اشاره به اینکه علیرغم محاسبات غلط صهیونیست‌ها، عملیات ترور سردار شهید سید رضی موسوی، نه تنها آن‌ها را از مخمصه مقاومت نجات نخواهد داد، بلکه انگیزه را در جبهه مقاومت علیه صهیونیست‌ها تقویت خواهد کرد؛ گفت: قطعاً رژیم صهیونیستی بزرگترین بازنده ترور سردار شهید سید رضی موسوی است.

امام جمعه خرمدره گفت: در عین حال سردار سید رضی موسوی از یک طرف فرزند استان زنجان است و باید به عنوان هویت استان مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد. در خرمدره هم کمیسیون نامگذاری شهرداری، یکی از خیابان‌های مهم شهر را به نام ایشان نامگذاری کند.

وی با بیان اینکه مردم ایران هیچ وقت از مبارزه با ظالمان، عقب نشینی نخواهند کرد؛ گفت: همانگونه که رهبر معظم فرمودند که مردم ایران، عاشق مبارزه با صهیونیست‌ها هستند.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با تأکید بر اهمیت انتخابات و اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم خوزستان و کرمان گفت: انتخابات جزء ارکان نظام جمهوری اسلامی است و همانطور که رهبر معظم انقلاب در بیانات خود فرمودند، ایشان در بیانات اخیر خود بر سلامت و رقابت تأکید کردند.

وی اذعان کرد: مسئولان کشور باید به گونه‌ای رفتار کنند، که رفتار آن‌ها موجب امیدآفرینی شده و زمینه‌ساز حضور حداکثری مردم در انتخابات باشد.

امام جمهه خرمدره با بیان اینکه دریافت مالیات، ضروری و عدالت مالیاتی ضروری‌تر است، بیان کرد: درآمدهای مالیاتی در امور زیربنایی هزینه شوند. عدالت مالیاتی مطالبه جدی مردم است؛ مالیات‌ها باید از سرمایه‌دارانی گرفته شود که از امکانات گسترده کشور بهره‌مند می‌شوند؛ در عین حال درآمدهای مالیاتی در ارتباط با نیازهای بنیادین هزینه شوند و دولت‌ها همانند مردم عادی در ارتباط با هزینه‌های جاری صرفه‌جویی کنند.

وی با اشاره به پیشنهاد افزایش ۴۵ درصدی تعرفه‌های پزشکی از سوی وزرات بهداشت، گفت: این امر یا نشان از عدم اطلاع برخی مسئولان از وضع اقتصادی مردم و سطح پایین‌ بیمه‌هاست و یا این که مردم برای برخی مسئولان اهمیت لازم را ندارند. ما باید پزشکانی تربیت کنیم که به لحاظ اخلاقی کمی هم به فکر مردم باشند.

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=82275

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.