• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
3

همزمان با سفر رئیس جمهور به زنجان در ۱۶ دی‌ماه رقم می‌خورد

  • کد خبر : 82295
  • 11 دی 1402 - 10:59
همزمان با سفر رئیس جمهور به زنجان در ۱۶ دی‌ماه رقم می‌خورد

از جمله برنامه‌هایی که رئیس جمهور و وزیران همراه در استان زنجان در طول سفر به این استان در روز ۱۶ دی ماه خواهند داشت افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های مهم در بخش‌های مختلف است.

 

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» دومین سفر ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان به زنجان در روز شنبه ۱۶ دی ماه رقم می‌خورد. مقرر شده تا ایشان در سی امین اجلاس سراسری نماز شرکت و سخنرانی کنند.

یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که رئیس جمهور و وزیران همراه در استان زنجان خواهند داشت افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های مهم در بخش‌های مختلف مسکن، آب، برق، گاز، ورزشی، کشاورزی، مسکن، صنعت و معدن و … است.

در گزارش آماده شده اغلب مطالب توسط روابط عمومی همان ارگان ارسال شده و اطلاعات جامع در اختیار مخاطبان محترم موج‌رسا قرار داده شده است.

 

مسکن ملی

بهزاد کردلو، رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان زنجان به پروژه‌های در اولویت تحویل در سفر دوم رئیس‌جمهور به استان زنجان اشاره و اظهار کرد: باتوجه‌ به برنامه‌ریزی‌های صورت‌ گرفته و پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها و انعقاد متمم تسهیلات بانکی(۵۵۰ میلیون تومان)، بیش از ۲ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در شهر زنجان تحویل متقاضیان می‌شود.

رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان زنجان ابراز کرد: هم‌زمان با دور دوم سفر رئیس جمهور به استان زنجان، ۱۵ پروژه نهضت ملی مسکن در شرق و غرب شهر زنجان(فاز اول و دوم به تعداد ۲ هزار واحد مسکونی تحویل) افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به پروژه‌های در اولویت تحویل در سفر دوم رئیس جمهور به استان، گفت: فاز دوم پروژه ثمین۲ ،فاز دوم ۴۸واحدی کوی فرهنگ، فاز دوم پروژه m۶، فاز اول پروژه ۱۴۴ واحدی گلشهر، فاز اول ۳۶۸ واحدی گلشهر، فاز اول پروژه m۵ (عمران توسعه, تیشا و جهاد نصر)، فاز اول m۲ (احرار، تراز ایستا)، فاز اول پروژه ارغوان، فاز اول زون Aکوی زیتون و فاز اول ۱۰۵ واحدی شهرک غرب از جمله پروژه‌هایی هستند که در مرحله انتخاب واحد، تشکیل پرونده، انعقاد قرارداد با سازنده، تقسیط تسهیلات بانکی و تحویل واحد قرار دارد.

بنیاد مسکن

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان به دور دوم سفر ریاست جمهوری و هیات دولت به استان زنجان اشاره کرد و گفت: همزمان با دومین سفر ریاست محترم جمهوری و هیات دولت به استان زنجان، برخی پروژه‌های بنیاد مسکن استان زنجان بصورت متمرکز افتتاح و یا آغاز عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

رضا خواجه‌ای از افتتاح ۶۷۵ هزار متر مربع زیرسازی و آسفالت‌ریزی معابر ۱۷۵ روستای استان به همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و‌ مشارکت دهیاری در این ایام خبر داد و گفت: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۲۹۶ میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی یادآور شد: همچنین، بهره‌برداری از ۴‌هزار واحد مسکونی روستایی با اعتباری بالغ بر ۸ هزار میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های این نهاد می باشد.

خواجه‌ای با بیان اینکه، در این ایام با حضور مسئولین کشوری، عملیات اجرایی آماده‌سازی ۱۰ هزار قطعه زمین روستایی در راستای طرح نهضت ملی مسکن در استان زنجان آغاز خواهد شد، تصریح کرد: تأمین اراضی در روستاها جهت ساخت منازل مسکونی و تداوم تولید، تثبیت جمعیت روستایی و حتی مهاجرت معکوس به روستاها در دستور کار قرار دارد و هدف اصلی از واگذاری زمین در روستاها، تشویق مردم بخصوص مهاجران روستایی برای بازگشت به روستاهاست.

مدیرکل بنیاد مسکن استان تاکید کرد: از اهداف کلان همه کشورها در تحقق توسعه پایدار، توجه به روستاها است، چرا که تحقق موضوع‌هایی نظیر،امنیت غذایی،بازسازی توان اقتصادی و بهره گیری از ظرفیت‌های تولیدی در گرو توجه به روستاها است.

 

صنعت، معدن و تجارت

مجید گلشنی در تشریح واحدهای تولیدی و صنعتی آماده افتتاح استان زنجان، اظهار داشت: با راه‌اندازی این واحدها، هزار و ۹۳۴ نفر در واحدهای صنعتی و معدنی استان مشغول به کار خواهند شد.

وی به آغاز به کار دوباره شرکت سرجین بافت در این سفر اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از واحدهای مهم آماده افتتاح در سفر رئیس جمهور به زنجان، سرجین بافت است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان ادامه داد: این واحد در سفر قبلی رئیس جمهور به زنجان تعطیل بود که پس از پیگیری‌های مکرر صورت گرفته و رفع بخشی از مشکلات آن، شاهد راه‌اندازی فاز اول این واحد بزرگ صنعتی در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان خواهیم بود.

گلشنی سرمایه‌گذاری صورت گرفته برای این واحد را بالغ بر ۲۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت:‌ این واحد زمینه اشتغالزایی برای ۵۶۰ نفر را فراهم کرده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان ادامه داد: با فعالیت فاز اول واحد سرجین بافت سالانه چهار هزار تن نخ پنبه پلی‌استر و پارچه جین در استان تولید خواهد شد.

وی واحد فولاد آسین ابهر را یکی دیگر از واحدهای احیاء شده و آماده افتتاح در دور دوم سفر استانی رئیس جمهور عنوان کرد و گفت: این واحد هم در شهرستان هیدج با سرمایه‌گذاری ۳۲ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی ۵۰۰ نفر مستقر شده و با تولید سالانه ۲۵۰ هزار تن به عنوان بزرگترین و به روزترین واحد تولید لوله بدون درز در استان زنجان به شمار می‌رود.

گلشنی به احیای واحد آندیا فولاد در این سفر اشاره کرد و گفت: این واحد تولیدی در شهرستان ایجرود ظرفیت تولید سالانه ۲۵۰ هزار تن کنسانتره آهن، ۲۵۰ هزار تن آگلومره و ۲۵۰ هزار تن فروسیلیکو منگنز و ۸۰۰ هزار تن شمش چدن با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیون دلار را دارد.

وی خاطرنشان کرد: مجتمع فولاد البرز غرب با سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان و واحد سیمین نخ ظریف با سرمایه‌گذاری ۳ هزارو ۲۵۰ میلیارد ریال در شهرستان ابهر، واحد شیشه زنگان پارس در سلطانیه با سرمایه‌گذاری هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و واحد میعاد نگین برنا در زنجان آماده افتتاح در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان زنجان هستند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: همزمان با دور دوم سفر استانی رئیس جمهور به این زنجان هفت واحد صنعتی و معدنی با سرمایه‌گذاری ۱۷۶ هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال در سطح استان افتتاح خواهد شد.

 

کشاورزی

روح‌الله حسنی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از افتتاح ۷ طرح کشاورزی همزمان با سفر رئیس جمهور به استان خبر داد و گفت: در مجموع میزان کل اعتبار هزینه شده برای طرح‌ها و پروژه‌های قابل افتتاح سازمان جهاد کشاورزی در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان ۲۷ هزار و ۸۷۵ میلیارد ریال است.

وی به تشریح طرح‌ها و پروژه‌های قابل افتتاح در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان پرداخت و اظهار داشت: پروژه شهرک گلخانه‌ای وحدت از جمله پروژه‌ شاخصی است که در سفر رئیس جمهور به استان افتتاح می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان میزان کل اعتبار هزینه شده در پروژه مذکور را ۲۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با بهره‌برداری از این طرح ۴۰۰ نفر به طور مستقیم مشغول به کار می‌شوند.

وی ادامه داد: پروژه سیلوی نگهداری غلات در شهرستان خدابنده و پروژه استخر معیشتی روستای« اردجین» از محل تعهدات دوره نخست سفر رئیس جمهور به استان در شهر ستان خرمدره افتتاح می‌شود.

حسنی با اشاره به افتتاح پروژه انتقال آب کشاورزی به اراضی پایاب سد کینه ورس در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان خبر داد و گفت: میزان کل اعتبار هزینه شده برای این پروژه ۲۰۰ هزار میلیارد ریال است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان همچنین از افتتاح پروژه توسعه سامانه‌های نوین آبیاری در سطح استان خبر داد و افزود: در مجموع میزان کل اعتبار هزینه شده برای طرح‌ها و پروژه‌های قابل افتتاح سازمان جهاد کشاورزی در دور دوم سفر رییس جمهور به استان ۲۷ هزار و ۸۷۵ میلیارد ریال است.

 

گاز

رحیم سلیمانی‌نژاد، مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به برنامه‌های در دستور کار شرکت گاز زنجان برای گازرسانی به مناطق دور افتاده و محروم استان با هدف ایجاد آسایش، رفاه، اشتغالزایی، ایمنی بیشتر و توسعه پایدار این مناطق، افزود:‌ روستاهای ماری، سلیمان بلاغی، باش‌سیز، قاضی‌آباد، چومالو، بیرونده، قره حصارلو و بایندر از طرح‌های گازرسانی آماده افتتاح در استان بوده که برای اجرای آنها بالغ بر ۴۴۰ میلیارد و ۷۶۸ میلیون ریال اعتبار صرف شده است.

وی یادآور شد: در اجرای این طرح‌ها همچنین ۴۸ هزار و ۳۷۵ متر شبکه‌گذاری انجام شده است که با افتتاح آنها ۴۶۹ خانوار روستایی از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با بیان اینکه هم اکنون ۲ هزار و ۴۸۱ واحد صنعتی در استان زنجان از گاز طبیعی برخوردار است، اظهار داشت: برای گازرسانی به ۴۵ واحد صنعتی استان نیز بیش از ۲۶۱ میلیارد و ۷۵۱ میلیون ریال اعتبار صرف و ۲۷ هزار و ۵۰۱ متر شبکه گذاری انجام شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: گازرسانی به هشت روستا و ۴۵ واحد صنعتی استان از جمله طرح‌های آماده افتتاح این شرکت در دور دوم سفر استانی رئیس جمهور است.

 

آب و فاضلاب

علی‌محمد نادرخانی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با اشاره به افتتاح مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب، اظهار کرد: افزایش ظرفیت تصفیه فاضلاب از ۳۲ هزار مترمکعب در روز به ۷۵ هزار مترمکعب در شبانه‌روز، از مزایای اجرای این طرح است و با افتتاح آن، جمعیت تحت پوشش از ۱۹۰ هزار نفر به ۴۱۰ هزار نفر افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه فرآیند تصفیه فاضلاب در مدول نخست، سیستم لجن فعال و در مدول دوم SBR است که در فرآیند جدید تمام واکنش‌ها مانند ته‌نشینی، هوادهی و … در یک حوضچه انجام می‌شود، افزود: پروژه احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهر زنجان به‌عنوان یکی از نمونه‌های موفق استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در کشور مطرح است که با قرارداد BOT به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی به افتتاح طرح توسعه شبکه جمع‌آوری فاضلاب زنجان اشاره کرد و گفت: افزایش تعداد مشترکان فاضلاب، توسعه شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر زنجان با توجه به افزایش درخواست‌های مردمی به‌ علت مشکلات بالا آمدن آب‌های زیرزمینی در بخش‌هایی از شهر و مشکلات ایجادشده در دفع فاضلاب به‌ صورت سنتی (چاه جذبی) در مجتمع‌های مسکونی و همچنین تعهد شرکت مبنی بر تأمین فاضلاب در محل تصفیه‌خانه فاضلاب شهر زنجان که به‌صورت BOT توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی ساخته شده است، از اهداف اجرای این طرح است.

نادرخانی ادامه داد: با اجرای این طرح، ظرفیت تأمین آب مورد نیاز صنایع شهر زنجان از پساب خروجی تصفیه‌خانه فاضلاب به میزان ۷۰ لیتر در ثانیه افزایش می‌یابد.

وی اظهار کرد: در این سفر، پروژه حفر و تجهیز ۱۰ حلقه چاه به بهره‌برداری خواهد رسید که هدف از اجرای این طرح تأمین آب اضطراری شهرهای مواجه با تنش آبی است، چون وضعیت نامناسب ذخیره آب سد تهم زنجان و سد کینه‌ورس نیاز ضروری به حفاری ۱۰ حلقه چاه در زنجان و دو حلقه در ابهر و دو حلقه در خرمدره با هدف پیشگیری از بروز تنش آبی را ضروری کرده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان به افتتاح پروژه تکمیل تصفیه‌خانه آب در منطقه ابهر و خرمدره اشاره کرد و افزود: این تصفیه‌خانه در مساحت کلی ۹.۲ هکتار ساخته شده است. هدف از اجرای طرح تأمین ۱۲ میلیون مترمکعب آب در سال است و جمع‌آوری و انتقال و ذخیره آب در افق سال ۱۴۱۵، تکمیل ظرفیت تصفیه‌خانه به ۴۰۰ لیتر در ثانیه، احداث خط انتقال آب به طول ۲۲.۵ کیلومتر به شهرهای ابهر و خرمدره، احداث مخازن ذخیره آب شرب در شهرهای ابهر و خرمدره به ظرفیت ۲۳ هزار مترمکعب و ۴.۵ کیلومتر خط انتقال شهر خرمدره با هدف ذخیره‌سازی و تأمین آب پایدار شهرهای ابهر و خرمدره از اهداف اجرای این طرح است.

 

آب منطقه‌ای

آبگیری سد بلوبین،‌ سد میرزاخانلو ۲،‌ سدایالو و آبرسانی از این سد از طرح‌های آب‌رسانی آماه افتتاح شرکت آب منطقه‌ای زنجان در سفر پیش روی رییس جمهور به زنجان است.

استاندار زنجان نیز با بیان اینکه چند طرح بزرگ آبرسانی هم اکنون در شهرستان ایجرود اجرا می‌شود، گفت: یکی از این طرح‌های بزرگ آبرسانی سد بلوبین است که با تلاش‌های انجام شده بابت تامین اعتبار و تسریع در عملیات اجرایی آن،‌ پیشرفت قابل توجهی داشته و هم اکنون آماده آبگیری در دور دوم سفر استانی رئیس جمهور به زنجان است.

محسن افشارچی اظهار داشت:‌ با اجرای این طرح،‌ آب‌رسانی به شهر حلب نیز امسال تعیین تکلیف و انجام می شود.

وی یادآور شد: در سفر رئیس جمهور به استان زنجان همچنین طرح‌های دیگری در حوزه آب منطقه ای افتتاح خواهد شد که سد میرزاخانلو ۲ با صرف اعتباری بالغ بر ۹ هزار و ۴۳۶ میلیارد ریال، سد ایالو با صرف ۶ هزار و ۷۴۷ میلیارد ریال اعتبار و آبرسانی از سد ایالو با صرف چهار هزار و ۶۷۱ میلیارد ریال از جمله این طرح ها محسوب می‌شود.

افشارچی گفت:‌ تکمیل سد میرزاخانلو ۱۲۵ میلیارد ریال، سد ایالو ۳۰۰ میلیارد ریال و آبرسانی از این سد نیز یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز دارد.

 

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=82295

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.