• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
4

انتخابات نمود قاطع مردم سالاری دینی است

  • کد خبر : 82476
  • 06 بهمن 1402 - 15:20
انتخابات نمود قاطع مردم سالاری دینی است

امام جمعه خرمدره گفت: انتخابات نمود قاطع مردم سالاری دینی است و به فرمایش رهبر معظم انقلاب، لیله‌‌القدر حاکمیت اسلامی همین است.     حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرمدره اظهار داشت: حضور و نقش‌آفرینی مردم یک اصل است؛ و شرط تحقق حاکمیت دینی است؛ حاکمیت الهی هم یک اصل است […]

امام جمعه خرمدره گفت: انتخابات نمود قاطع مردم سالاری دینی است و به فرمایش رهبر معظم انقلاب، لیله‌‌القدر حاکمیت اسلامی همین است.

 

  حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرمدره اظهار داشت: حضور و نقش‌آفرینی مردم یک اصل است؛ و شرط تحقق حاکمیت دینی است؛ حاکمیت الهی هم یک اصل است که اگر مردم حاضر نشوند؛ تحقق پیدا نمی‌کند. اگر چه عدم حضور مردم، تبعات دنیوی و اخروی فراوان دارد.

وی افزود: انتخابات نمود قاطع مردم سالاری دینی است و به فرمایش رهبر معظم انقلاب، لیله‌القدر حاکمیت اسلامی همین است.

امام جمعه خرمدره با اشاره به اینکه بررسی صلاحیت‌ها، تأمین مقدمه برای حضور مردم است؛ گفت: در محتمل‌های مهم به احتمالات ضعیف هم باید توجه شود.

وی ادامه داد: شورای نگهبان و هیأت‌ نظارت باید مقدمات شناخت ایجابی افراد اعم از تحقیق و مصاحبه را به صورت کامل انجام دهند.

امام جمعه خرمدره با اشاره‌ به تنش‌ها بین ایران و پاکستان؛ گفت: روابط ایران و پاکستان به لحاظ اعتقادی، سیاسی و اقتصادی سابقه دیرینه و عمیق دارد.

وی افزود: در عین حال حفظ امنیت مردم، اولویت راهبردی کشور ماست و هیچ چیزی مهم‌تر از امنیت کشور نیست. چرا که نبود امنیت، جایگاه منطقه‌ای و بین‌المللی کشور را مخدوش ساخته و مبادلات سیاسی و اقتصادی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور تصریح کرد: انتظار می‌رود کشور پاکستان به دنبال راهکار اساسی برای مبارزه با تروریسم باشد. به‌ویژه آن که؛ یکی از توافقات مهم بین ایران و پاکستان در سال ۱۳۹۳ انجام شد که دو طرف با امضای موافقت‌نامه همکاری امنیتی توافق کردند که در زمینه تبادل اطلاعات، مقابله با قاچاق مواد مخدر، پیشگیری از ترویسم و مقابله با گروه‌های تروریستی با یکدیگر همکاری کنند.

امام جمعه خرمدره با تحلیل پیامدهای طوفان‌الاقصی گفت: کاهش نفوذ رژیم صهیونیستی در منطقه با تضعیف جایگاه نظامی و سیاسی آن و محدودسازی عادی‌سازی رابطه برخی کشورهای منطقه با آن رژیم از جمله این پیامد‌هاست.

وی با اشاره به دیگر پیامد‌ها ادامه داد: تقویت حضور منطقه‌ای ایران و ترکیه و به ویژه ایران به دلیل نقش محوری در حمایت و مدیریت مقاومت و در دست داشتن ابتکار عمل، کاهش نقش آمریکا در منطقه به عنوان هدایت‌گری محور شرارت، از دیگر پیامدهای مهم طوفان‌الاقصی است که در فرایند تحلیل مبتنی بر بصیرت، آن را به راحتی می‌توان مشاهده کرد.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور در بخشی دیگر گفت: دخالت آمریکا در مسئله تایوان به عنوان مسئله داخلی حاکمیت چین صفحه‌ای دیگر از شرارت‌آفرینی آن‌هاست.

وی تصریح کرد: اینکه می‌بینیم کشورهایی مانند آلمان به جنایات رژیم صهیونیستی، چراغ سبز نشان‌ می‌دهند، نشان از درماندگی و ضعف حتمی‌ آن‌هاست.

امام جمعه خرمدره با اشاره به ارتحال حضرت زینب (س) گفت: حضرت زینب الگوی مقاومت و بصیرت با محوریت امامت بود.

وی در بخشی دیگر با اشاره به بازگشت امام خمینی (ره) به ایران در سال ۱۳۵۷ و آغاز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، ابراز داشت: انقلاب اسلامی معرفی اسلام ناب محمدی به دنیا و نجات ایران از یوغ استبداد و استعمار بود. بزرگداشت دهه فجر، بزرگداشت استقلال و عزت ایران اسلامی است.

وی در ادامه اشاره کرد: قیمت‌های نجومی تاکسی‌های اینترنتی و پست و حمل و نقل کالا مانند تیپاکس نه با وضع معیشت مردم سازگار است و نه با ادعای دولت و مجلس برای کاهش سفرهای شخصی و کاهش سوخت.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور گفت: انحصار در تاکسی‌های اینترنتی، شبیه انحصار رانت در خودروسازی شده است. دولت‌ باید از تاکسی‌های اینترنتی محله محور حمایت کند؛ تا از این طریق رانت و انحصار در این زمینه را از بین ببرد.

وی با اشاره به اینکه افزایش ۴۶ درصدی تعرفه پزشکی آن هم با وضع فعلی بیمه‌های درمانی، نه منطقی و نه اخلاقی است، گفت: بسیاری از مردم برای مراجعه به پزشک با مشکلات حاد اقتصادی مواجه هستند و دولت باید در این زمینه برنامه‌ریزی اساسی داشته باشد.

امام جمعه خرمدره گفت: نتیجه مشترک گران کردن تعرفه‌های پزشکی بدون توجه به وضعیت اقتصادی جامعه، به بهانه کاهش مهاجرت پزشکان، محرومیت مردم از خدمات بهداشتی و درمانی است.

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=82476

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.