• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2

امام حسن(ع) دو بار تمام اموال و دارایی خود را در راه خدا خرج کرد

  • کد خبر : 83057
  • 07 فروردین 1403 - 1:50
امام حسن(ع) دو بار تمام اموال و دارایی خود را در راه خدا خرج کرد

حجت الاسلام شهبازی در گفتگو با نبض سحر ضمن تبریک میلاد فرخنده امام حسن مجتبی(ع) گفت: میلاد کریم اهل بیت، امام حسن مجتبی (ع) فرصتی مغتنم برای ترویج آموزه‌های ناب ایشان و تعمیق معنویت در جامعه است. وی گفت: سیره و زندگی آن امام بزرگوار بهترین سرمشق برای انسانهاست چنانچه در روایات آمده است زمانی […]

حجت الاسلام شهبازی در گفتگو با نبض سحر ضمن تبریک میلاد فرخنده امام حسن مجتبی(ع) گفت: میلاد کریم اهل بیت، امام حسن مجتبی (ع) فرصتی مغتنم برای ترویج آموزه‌های ناب ایشان و تعمیق معنویت در جامعه است.

وی گفت: سیره و زندگی آن امام بزرگوار بهترین سرمشق برای انسانهاست چنانچه در روایات آمده است زمانی که امام حسن (ع) متولد شد پیامبراکرم (ص) بسیارشادمان شد و این امام بزرگوار از نظر شرافت نسب اولین مولودی است که هیچکس هم تراز او نبوده است و همواره از محبتهای بی دریغ جدشان رسول خدا (ص) بهره مند بودند طوری که پیامبراکرم (ص) امام حسن و امام حسین (ع) را سرور جوانان اهل بهشت نامیدند و درباره امام حسن (ع) فرمودند به راستی این پسر من سید و آقاست.

این کارشناس مذهبی با اشاره به فضائل و کرامات امام حسن(ع) گفت: از برجسته ترین فضایل امام مجتبی (ع) این است که او جزو اصحاب کسا و آل عبا و از اهل بیت پیامبر (ص) بودند؛ اهل بیتی که آیات فراوانی در شأن ایشان نازل شده است؛ از جمله آیه تطهیر.

 

شهبازی گفت:امام حسن (ع)، در میان مردم زمان خود، عابدترین، پارساترین و گرامی ترین افراد بود،او به «کریم اهل بیت» شهرت دارد،امام مجتبی (ع) در طول عمر خود، دو بار تمام اموال و دارایی خود را در راه خدا خرج کرد.

وی گفت: چشم به هم زدیم نیمی از ماه مبارک رمضان ماه میهمانی خدا سپری شد، و شب‌های قدر هم خواهد آمد و کم کم این سفره رحمت الهی جمع خواهد شد، مؤمن کسی است که قدر این فرصت‌ها، ساعات و لحظات را می داند و از آن برای آباد کردن آخرتش بهره می جوید.
این کارشناس مذهبی گفت: از شب‌های ماه مبارک برای مناجات با خدا و تهجد و شب زنده‌داری بهره ببرید و از روزهای این ماه عزیز با خدمت خالصانه به خلق خدا و مراقبت از نفس، با تلاوت کلام خدا و انس با قرآن برای تقرب بیشتر با خداوند بهره کافی را ببرید.

 

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=83057

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.