• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
7

از حقوق ملت کوتاه نمی‎آییم/اگر لازم باشد، زمان مذاکرات را تمدید خواهیم کرد

  • کد خبر : 17786
  • 27 تیر 1393 - 4:26
از حقوق ملت کوتاه نمی‎آییم/اگر لازم باشد، زمان مذاکرات را تمدید خواهیم کرد

رییس جمهوری عصر پنج شنبه در جمع اصحاب رسانه، با تاکید بر اینکه پرچمدار صلح و گفت و گو هستیم اما از حقوق ملت ایران ذره ای کوتاه نخواهیم آمد ، گفت: اگر طرف مقابل به حقوق ملت ایران احترام بگذارد، مذاکره را ادامه داده و زمان را نیز تمدید خواهیم کرد. ، حجت الاسلام و […]

رییس جمهوری عصر پنج شنبه در جمع اصحاب رسانه، با تاکید بر اینکه پرچمدار صلح و گفت و گو هستیم اما از حقوق ملت ایران ذره ای کوتاه نخواهیم آمد ، گفت: اگر طرف مقابل به حقوق ملت ایران احترام بگذارد، مذاکره را ادامه داده و زمان را نیز تمدید خواهیم کرد.

، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی ، با اشاره به اینکه سربازان خط مقدم دیپلماسی در مذاکرات وین به جهانیان نشان دادند که جمهوری اسلامی ایران خواستار گفت‌وگو برای ایجاد اعتماد و شفافیت بیشتر است ، گفت: ما در دفاع از حقوق و خواست و مطالبه ملت ایران ذره‌ای کوتاه نیامده و نخواهیم آمد و با حوصله در مذاکرات اخیر در این زمینه حرکت کرده‌ایم.
 
رییس جمهوری اظهارداشت: امروز اگر برای ما مشخص شود که طرف مقابل در برابر حقوق و نظرات ملت ایران در چارچوب مقررات بین‌المللی احترام قائل است، مذاکره را بر این اساس ادامه می‌دهیم و اگر لازم باشد، زمان مذاکرات را نیز تمدید خواهیم کرد.
 
رییس شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: آنچه ما از این مذاکرات می‌خواهیم نتیجه ای برد – برد است و معتقدیم پیروزی مذاکرات به نفع جهان، منطقه و ملت ایران و برای طرف مقابل هم روشن شده است که مذاکره با ایران برای استقرار ثبات، منافع منطقه و امنیت جهانی موثر است.
دکتر روحانی ادامه داد: ایران هیچ‌گاه از تحریم‌ها نترسیده و نخواهد ترسید و بر این اساس پای میز مذاکره قرار نگرفته است. برنامه‌ها و طرح‌های دولت بدون توجه به نتیجه مذاکرات تدوین شده است و ما بر این اساس حرکت خواهیم کرد و امیدواریم طرف مقابل نیز این موضوع را لمس کرده و تدبیری اتخاذ کند که نفع همگان را در برداشته باشد.
رییس جمهوری با اشاره به اینکه دولت در سیاست خارجی به عهد خود با مردم وفادار بوده و تاکنون با زبان منطق و استدلال با دنیا سخن گفته، گفت: تلاش می‌کنیم تا ایران صلح‌خواه و آشتی‌طلب و نظام مداراجو را به جهانیان معرفی کنیم که دولت و مردم آن از حقوق حقه خود کوتاه نخواهند آمد.
دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شرایط حساس تاریخی، حوادث منطقه‌ای و بین‌المللی تصریح کرد که “ما باید دست در دست هم قرار دهیم و نگذاریم، تفرقه که خواست استکبار جهانی است در جهان اسلام حاکم شود”.
رییس جمهوری با بیان اینکه دنیای امروز، دنیای تنوع تکثر است، بر بالا بردن آستانه تحمل همه فعالان سیاسی تأکید کرد و گفت: همه ما باید به نظام، اسلام، انقلاب و فرهنگ ایرانی – اسلامی خود افتخار کنیم.
رییس شورای عالی امنیت ملی با اشاره به تأکید قانون اساسی مترقی کشورمان بر آزادی بیان ، افزود: در قانون اساسی ما در صدر وظایف رسانه ها ، حمایت از آزادی بیان و نشر افکار براساس موازین اسلام و مصالح کشور عنوان شده است که جای خرسندی است و بر این اساس دولت و دولتمردان از رسانه‌ها و اصحاب رسانه حمایت توأم با نقد سازنده و دلسوزانه می‌خواهند.
دکتر روحانی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر نقد سازنده و پرهیز از مچ‌گیری و آزار دولت ، گفت: باید با در نظر گرفتن مصالح کشور و نه مصالح قبیله و جناح، شرایطی را فراهم کنیم که مسئولان کشور اعم از مسئولان اجرایی و غیراجرایی با ذهن و فکری بازتر به وظایف خود بپردازند و به ملت خدمت کنند.
رییس جمهوری با اشاره به اینکه وحدت ملی اساس قدرت ملی ما است و این موضوع نباید فراموش شود، گفت: باید چیزی بنویسیم، بر موضوعی اصرار بورزیم، سوژه‌ای را تیتر و ترویج کنیم که خواست ملت ما است چرا که به دلیل بی تدبیری ها، مردم ما دارای مشکلاتی نظیر اشتغال و رکود تورمی هستند که آنها را سخت آزار می‌دهد.
دکتر روحانی ادامه داد: مردم ما خواهان حل مشکلات اجتماعی هستند و وحدت و اتحاد می‌خواهند و دوست دارند ببینند که ما با یکدیگر برادریم و هیچ‌کس نمی‌تواند ما را از هم جدا کند.
رییس جمهوری تصریح کرد: نباید این فضا بر سپهر رسانه‌ای ما حاکم باشد که هرکس به نفع حکومت، اسلام و انقلاب سخن گفت متهم شود که به حکومت وابسته است یا آدم دولت شده است و هرکس که نقدی را با صدای بلند برای اصلاح مسیر حرکت بیان کرد، متهم به وابستگی به بیگانه شود.
دکتر روحانی با بیان خصوصیات حضرت امیرالمومنین علی(ع) که در جنگ صفین و در خطبه ای حتی سپاه مقابل را برادر خطاب کرد، گفت: ما برای انسجام و وحدت نیازداریم به افکار همدیگر احترام بگذاریم و دولت براین اساس با همه گروه‌ها و جناح‌ها جلسات مشورتی برگزار کرده و می‌کند تا با اخذ نظر همه فعالان و نخبگان کشور بهترین تصمیم را برای اداره کشور اتخاذ کند.
پیش از سخنان رییس جمهوری خانم بروجردی مدرس ارتباطات، محمدرضا وکیلی دبیرکل روزنامه‌های غیردولتی، عباس درویش توانگر معاون خبر خبرگزاری تسنیم، محمد قوچانی سردبیر مهرنامه و علی معلم مدیر مسئول نشریه دنیای تصویر، دیدگاه های خود را در مورد مسایل مرتبط با وضعیت رسانه‌ها و روزنامه نگاری و اوضاع سیاسی کشور مطرح کردند.
خانم بروجردی مدرس ارتباطات با اشاره به سابقه آموزش روزنامه نگاری، بر ضرورت ارتباط موسسات مطبوعاتی و رسانه ها با دانشکده های روزنامه نگاری و تدوین حقوق مطبوعات به منظور توسعه رسانه ها و روزنامه نگاری در کشور تاکید کرد.
سپس محمدرضا وکیلی دبیرکل روزنامه‌های غیردولتی با تجلیل از پایبندی دولت به قانون، بیان ادبیات حقوقی و متناسب با شأن ملت ایران از سوی رییس جمهور، گفت: انصاف قانون و اخلاق، ضلع های اعتدال هستند و با توجه به پایبندی دولت به این سه موضوع افق روشنی پیش روی کشور است.
وی با انتقاد از حاکمیت عدم تعادل میان رسانه‌های دولتی و غیردولتی، احیای صنف رسانه‌ای را موجب ارایه مشورت به دولت و نهادهای حاکمیتی و کاسته شدن از خطاهای رسانه ها ارزیابی کرد.
عباس درویش توانگر معاون خبرگزاری تسنیم در این دیدار ارتباط دوسویه مسئولان و رسانه ها را به نفع کشور و جامعه دانست و با اشاره به مشکلات صنفی خبرنگاران و موسسات مطبوعاتی نظیر میزان درآمد، تخصیص آگهی، گفت: ما از دولت برای دستیابی به موفقیت در عرصه‌های مختلف با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب در این خصوص حمایت خواهیم کرد، اما معتقدیم انتقاد سازنده در کنار این حمایت می‌تواند راهگشا در حل مسایل باشد.
محمد قوچانی سردبیر مهرنامه در سخنانی با ذکر درد دل روزنامه‌نگاران که در سال‌های گذشته تحت فشار قرار داشتند، تغییرات بوجود آمده پس از روی کار آمدن دولت یازدهم را برای روزنامه‌نگاری کشور مثبت توصیف کرد و گفت: ما روزنامه نگاران کارنامه و برآمد انقلاب اسلامی هستیم که با کمترین هزینه از کشور دافاع می کنیم و تنها از شما امنیت شغلی می‌خواهیم تا یک رسانه با کوچکترین خطا تعطیل نشود و روزنامه نگاران بیکار نشوند.
علی معلم مدیر مسئول نشریه دنیای تصویر نیز بر ایجاد عدالت میان رسانه‌های دولتی و غیردولتی، توجه به ارائه تعریفی مشخص از امنیت ملی از سوی دستگاه‌های دولتی و تجدید نظر در قوانین حاکم بر رسانه‌ها تاکید کرد.
اصحاب رسانه ها در ادامه این مراسم ، نماز مغرب و عشاء را به امامت حجت الاسلام و المسلمین روحانی اقامه و پس از آن روزه خود را با حضور رییس جمهوری و در فضایی صمیمی افطار کردند.
انتهای پیام/باشگاه خبرنگاران
لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=17786

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.