• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5

مشاور وزیر تعاون در امور بانوان و خانواده: شبکه تعاونی‌های زنان در استان‌ها ایجاد می‌شود

  • کد خبر : 31446
  • 29 فروردین 1394 - 18:37
مشاور وزیر تعاون در امور بانوان و خانواده: شبکه تعاونی‌های زنان در استان‌ها ایجاد می‌شود

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده با بیان اینکه ایجاد شبکه تعاونی‌ها سبب تسریع فعالیت تعاونی‌ها می‌شود، گفت: شبکه تعاونی‌های زنان در استان‌ها ایجاد می‌‌شود.  وحیده نگین امروز در همایش نقش زنان در توسعه پایدار اقتصادی و اجتماعی با رویکرد تعاون و کارآفرینی اظهار داشت: ایجاد شبکه‌های تعاونی‌ها می‌تواند […]

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده با بیان اینکه ایجاد شبکه تعاونی‌ها سبب تسریع فعالیت تعاونی‌ها می‌شود، گفت: شبکه تعاونی‌های زنان در استان‌ها ایجاد می‌‌شود.

 وحیده نگین امروز در همایش نقش زنان در توسعه پایدار اقتصادی و اجتماعی با رویکرد تعاون و کارآفرینی اظهار داشت: ایجاد شبکه‌های تعاونی‌ها می‌تواند در شناخت مشکلات تعاونی‌ها و احصا نیاز‌های این تعاونی‌ها نقش موثری داشته باشد.

وی با بیان اینکه ایجاد شبکه تعاونی های زنان می‌تواند سبب ارایه آموزش‌های کابردی به این تعاونی‌ها شود، تصریح کرد: با ایجاد شبکه تعاونی زنان اماکن اطلاع رسانی و آگاه‌سازی تعاونی‌ها در زیر یک مجموعه فراهم شده و فرایندهای اداری در اخذ مجوز‌ها را آسان می‌کند.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده با اشاره به ضرورت تسهیل در ایجاد تعاونی‌ها ابراز کرد : یکی از رویکرد‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور توجه به تسهیل مقررات در ایجاد تعاونی‌ها است که در گام بعد نیز بدنبال ارایه آموزش‌های فنی و کاربردی در افزایش بهره‌وری تعاونی‌ها هستیم.

وی با اشاره به نقش موثر بانوان در توسعه پایدار اقتصادی کشور بیان کرد: زنان به عنوان نیمی از جمعیت کشور نقش بسیار مهمی در توسعه اقتصادی و اجتماعی دارند که متاسفانه شرایط برای استفاده از توانمندی‌های بانوان در کشور فراهم نشده است.

نگین با بیان اینکه مقررات تدوین شده در کشور به خوبی اجرا نشده است، خاطر نشان کرد: لازم است که موانع موجود کنار گذاشته شود چراکه برطرف کردن مشکلات می‌تواند زمینه ساز حضور موفق بانوان کشور در توسعه اقتصادی و اجتماعی شود.

وی افزود: یکی از موانع موجود نادیده گرفتن حق زنان در مشارکت‌های اجتماعی است و تنها نقش زنان در خانواده مورد توجه قرار گرفته که خود سبب عدم استفاده از توانمنددی‌های زنان شده است.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده گفت: در شرایط فعلی کشور و ضرورت مقاوم سازی اقتصاد نیازمند برنامه‌ریزی برای استفاده از توانمندی‌های بانوان و افزایش مشارکت اقتصادی آن‌ها هستیم.

وی خاطرنشان کرد: فاصله زیادی بین مردان و زنان در کارآفرینی و اشتغال وجود دارد و نرخ بیکاری زنان در مقایسه با مردان دو برابر است.

نگین سهم اشتغال بانوان در بخش خصوصی را بیشتر از سهم دولتی دانست و گفت: میزان اشتغال بانوان در بخش دولتی کمتر از بخش خصوصی بوده است.

وی با اشاره به نقش موثر اشتغال زنان در مشارکت اقتصادی و اجتماعی عنوان کرد: زنان تاثیر به مراتب بیشتری بر توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دارند به نحوی که زنان نسبت به مردان سهم بیشتری از درآمد خود را صرف سرمایه‌گذاری در آموزش فرزندانشان می‌کنند.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده ابراز کرد: اشتغال زنان در قالب تعاونی‌ها  ضمن ایجاد اثرات مثبت اقتصادی و افزایش مشارکت اجتماعی زنان نقش موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.

انتهای پیام/ تسنیم

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=31446

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.