• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
9

چیزهایی از دربی که نمی‌دانید

  • کد خبر : 41338
  • 07 آبان 1394 - 11:27
چیزهایی از دربی که نمی‌دانید

تاریخ پرسپولیس و استقلال شاهد بروز اتفاقات مختلفی بوده است. برخی از این اتفاقات تا به حال به شکل طبقه بندی شده در رسانه ها انعکاس یافته اند.  اولین بازی ۲ تیم در روز ۱۶ فروردین ۴۷ انجام شد و کیهان ورزشی، تنها نشریه ای بود که این بازی را انعکاس داد. * بعد از […]

تاریخ پرسپولیس و استقلال شاهد بروز اتفاقات مختلفی بوده است. برخی از این اتفاقات تا به حال به شکل طبقه بندی شده در رسانه ها انعکاس یافته اند.

 اولین بازی ۲ تیم در روز ۱۶ فروردین ۴۷ انجام شد و کیهان ورزشی، تنها نشریه ای بود که این بازی را انعکاس داد.
* بعد از ۲ مساوی در سال ۴۷ در روز ۳۱ مرداد ۴۸ تاج اولین برد را با نتیجه ۳ ـ یک کسب کرد.اولین گل تاریخ دربی را احمد منشی زاده زد و تک گل پرسپولیس را هم مرحوم گنجاپور زد.
* اما اولین برد پرسپولیس در روز ۱۵ بهمن ۵۰ ثبت شد و پرسپولیس ۴ ـ یک برنده شد. در طی ۸۰ بازی گذشته ۲ تیم تنها یک بار یکی از ۲ تیم ۴ گل زده اند. پرسپولیس سال ۵۰ .
* اولین بازی ۲ تیم در لیگ روز ۱۷ دی سال ۴۹ انجام شد. دیدار نیمه کاره ماند و کمیته انضباطی به علت تخلفات پرسپولیسی ها این تیم را ۳ ـ صفر بازنده اعلام کرد.
* اولین بازی که پرسپولیس و استقلال در ورزشگاه آزادی با هم بازی کردند، روز ۲۵ خرداد ۵۲، در بازی جام اتحاد باشگاه ها بود که طی آن استقلال یک ـ صفر برنده شد.
* در روز ۲۵ مهرماه ۵۴، استادیوم آزادی برای اولین بار با حضور یکصدهزار تماشاگر، از حضور تماشاگر لبریز شد.
* آلن ویتل اولین بازیکن خارجی دربی بود. او در دربی سال های ۵۵ و ۵۶ پیراهن سرخ ها را در دربی به تن کرد. ویتل انگلیسی بود.
* در سال ۵۴ برای اولین بار ۳ بازی بین ۲ تیم برگزار شد.
* در روز ۲۵ آبان ۵۸، در دیداری که با برد یک ـ صفر آبی ها نیمه کاره ماند. برای آخرین بار بازی های ۲ تیم در امجدیه برگزار شد.
* در سال ۵۷ برای اولین بار ۲ تیم هیچ دیداری با هم نداشتند، روز ۱۷ شهریور قرار بود ۲ تیم با هم بازی کنند اما به علت اعلام حکومت نظامی از ساعت ۷ صبح ۱۷ شهریور این بازی لغو شد.
* در سال ۶۷ برای اولین بار ۲ تیم در جام حذفی با هم بازی کردند، برای اولین بار ۲ تیم در وقت اضافه و سپس در ضربات پنالتی به مصاف هم رفتند و مسابقه را پرسپولیس در پنالتی باخت.
* در سال ۷۳، برای اولین بار ۲ تیم با تعداد گل بیش از یک گل مساوی شدند. این بازی با مساوی ۲ ـ ۲ تمام شد.
* در سال ۶۹ مسابقه ۲ تیم برای اولین بار در فینال یک دوره مسابقه انجام شد و استقلال با برد ۲ ـ یک قهرمان مسابقات لیگ باشگاهی قدس شد.
* در سال ۷۷ برای اولین بار یک تیم ۳ بار پیاپی تیم دیگر را شکست داد، پرسپولیس در مهر ۷۵، تیر ۷۶ و آبان ۷۷ این سه بازی متوالی را برنده شد.
* در اسفند ۷۹ برای آخرین بار ۲ تیم در قالب لیگ آماتور با هم بازی کردند و از آن پس لیگ حرفه ای شد. بازی را استقلال یک ـ صفر برد.
* در بهمن ۷۳ برای اولین بار بازی ۲ تیم خارج ازتهران انجام شد و طی آن ۲ تیم با هم صفر ـ صفر کردند.
* برای اولین بار در دربی سال ۸۲، یک بازیکن خارجی به اسم عیسی ترائوره در دربی گل زد.
* در پاییز ۸۸، تعداد مساوی های پیاپی ۲ تیم به ۶ مساوی یک ـ یک رسید.
* در لیگ ۹۲، تعداد مساوی های متوالی صفر ـ صفر بین ۲ تیم به ۴ مساوی رسید.
 منبع: ورزش سه
لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=41338

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.