• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
6

تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در گرو تقویت بسترهای اقتصادی لازم است

  • کد خبر : 11989
  • 07 اسفند 1392 - 10:28
تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در گرو تقویت بسترهای اقتصادی لازم است

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو تقویت بسترهای اقتصادی لازم در کشور است. نبض سحر:محمدرضا خانمحمدی افزود: ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب، چشم انداز بهتری را در تدوین برنامه ها و راهبردهای مختلف فراهم می کند. وی یادآورشد: مقام معظم رهبری سیاست […]

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو تقویت بسترهای اقتصادی لازم در کشور است.

نبض سحر:محمدرضا خانمحمدی افزود: ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب، چشم انداز بهتری را در تدوین برنامه ها و راهبردهای مختلف فراهم می کند.

وی یادآورشد: مقام معظم رهبری سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی را با بهره گیری از نظرات کارشناسی شده از سوی مراجع قانونی مطرح کرده اند که این مهم نکات اساسی را در خود جای داده است.

خانمحمدی افزود: رهبر معظم انقلاب اقتصاد مقاومتی و عدم وابستگی به درآمدهای نفتی را در سالهای گذشته مطرح و توجه متولیان و دست اندرکاران امر را به این موضوع مهم معطوف کرده اند.

وی اظهار کرد: برای رشد اقتصادی کشور باید به ظرفیت ها و بسترهای کنونی کشور از قبیل نفت، گاز، پتروشمی و صنایع تبدیلی توجه کرد.

نماینده مردم ابهر و خرمدره در مجلس شورای اسلامی گفت: هم اکنون از ظرفیت های حوزه پتروشیمی و صنایع وابسته آن آنگونه که باید و شاید استفاده نشده است.

وی یادآورشد: سرمایه گذاری مناسب در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع دیگر آن علاوه بر اشتغال پایدار چشم اندار روشنی را در رشد اقتصادی کشور ایجاد می کند.

خانمحمدی افزود: فرسودگی صنایع موجود در کشور از جمله علل عدم تحقق برنامه های اقتصادی کشور است و این وضعیت به دلیل نبود نوسازی و بهره گیری از دانش فنی موجود در این بخش است.

وی اظهار کرد: بااستفاده از روش های جدید با بهره گیری از دانش های موجود در این بخش ها می توان محصولات جدید نفتی را تولید و یا حتی صادر کرد.

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش وابستگی های نفتی از خواسته های مهم رهبرمعظم انقلاب است و تحقق این مهم آِینده بهتری را به ویژه در بخش اقتصاد رقم خواهد زد.

وی یادآورشد: سالانه سهم بودجه جاری دولت از درآمد حاصل ازفروش نفت ۱۵ تا ۲۰ هزار میلیارد تومان است و این میزان موجب رشد منفی اقتصادی و افزایش تورم می شود.

خانمحمدی افزود: تحول اساسی در این حوزه علاوه بر بی اثر کردن تحریم ها و محدودیتها زمینه صادرات بیشتر را فراهم می کند.

انتهای پیام /منبع:ایرنا

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=11989

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. جناب آقای خانمحمدی ، آیا فروش نفت از سوی کشورهای عربی هم برای آن ها تورم زا می باشد . سهم هر شیخ نشین از فروش نفت تا چه میزان می باشد ؟ کشور قطر که چندین برابر ما از پارس جنوبی برداشت دارد و نمی داند با در آمدش چکار کند و آن را در جهت کشتار مردم سوریه خرج می کند آیا برای آنها هم تورم زاست ؟ چرا تنها برای ما این در آمد تورم زاست آیا ما خرج کردنش را بلد نیستیم ؟ چرا در طول این مدت نتوانسته ایم از خروج نفت خام از کشور جلوگیری کنیم و کشوری مانند چین در این مدت از یک بشکه نفت ما میلیارد ها در آمد دارد ؟ تاکی باید ما چوب ندانم کاری هایمان را بخوریم کشور کره و مالزی ۳۵ سال پیش در چه حد و اندازه ای بودند و الآن کجا هستند آیا بغیر این هست که به پیشرفت و ترقی اندیشده اند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.