• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
9

زنجان جزو استانهای مستعد در توسعه نیروگاههای خورشیدی است/ حمایت از سرمایه گذاران نیروگاه برق در قالب طرح خرید تضمینی ۲۰ ساله

  • کد خبر : 75249
  • 15 آذر 1397 - 9:09
زنجان جزو استانهای مستعد در توسعه نیروگاههای خورشیدی است/ حمایت از سرمایه گذاران نیروگاه برق در قالب طرح خرید تضمینی ۲۰ ساله

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان‌ با اشاره به استفاده انرژی خورشیدی در زنجان گفت: زنجان جزو استانهای مستعد جهت بهره‌گیری از انرژی خورشیدی است. علیرضا علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: خورشید یکی از مهمترین منابع انرژی تجدیدپذیر و پاک بوده و زنجان در زمره استانهای مستعد و با پتانسیل بالا […]

زنجان جزو استانهای مستعد در توسعه نیروگاههای خورشیدی است/ حمایت از سرمایه گذاران نیروگاه برق در قالب طرح خرید تضمینی 20 ساله

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان‌ با اشاره به استفاده انرژی خورشیدی در زنجان گفت: زنجان جزو استانهای مستعد جهت بهره‌گیری از انرژی خورشیدی است.

علیرضا علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: خورشید یکی از مهمترین منابع انرژی تجدیدپذیر و پاک بوده و زنجان در زمره استانهای مستعد و با پتانسیل بالا برای استفاده از این انرژی خدادادی به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: مناطق مختلف استان زنجان دارای روزهای آفتابی خوب و با دمای متعادل هستند که از فاکتورهای مهم در افزایش راندمان نیروگاه‌های خورشیدی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان‌ منظور از تولید پراکنده را نزدیک کردن نقاط تولید برق به مصرف با هدف مصرف بهینه و کاهش تلفات برق عنوان کرد و گفت: تامین برق پایدارتر مشترکین، کاهش خاموشی و تلفات، افزایش راندمان و بهره‌وری بالاتر اقتصادی، حفاظت از محیط زیست از جمله فواید این امر است.

وی در خصوص انواع نیروگاه‌های تولید پراکنده برق‌، گفت: نیروگاه‌های تولید پراکنده انواع گازی و تجدیدپذیر بوده که استفاده کننده از انرژی‌های تجدیدپذیر مبتنی بر منابعی پاک، تمام نشدنی، بی سرو صدا و بدون خطر و فاقد آلودگی و سازگار با محیط زیست می‌باشند.

علیزاده عنوان کرد: توان بالای منابع تجدیدپذیر در ایران، محدودیت استفاده از منابع سوخت‌های فسیلی و لزوم صیانت و حفظ آن برای نسل‌های بعد، بحران خشکسالی و لزوم صرفه جویی در مصرف آب، پدافند غیرعامل و لزوم تنوع بخشی در منابع تأمین انرژی، لزوم کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای از جمله دلایلی است که ضرورت برنامه‌ریزی برای تخصیص سهمی از انرژی مصرفی کشور به انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک را آشکار می‌سازد.

وی تصریح کرد: وزارت نیرو با اتخاذ سیاست‌های حمایتی و تخصیص منابع مالی در برنامه‌های پنجم و ششم توسعه درصدد تحقق این مهم برآمده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان‌ بیان کرد: طرح خرید تضمینی ۲۰ ساله برق تجدید پذیر از مشترکین خصوصی تولید کننده، الزام ارگانهای دولتی به تأمین ۲۰ درصد برق مصرفی از طریق سامانه‌های تجدید پذیر و پاک از جمله این اقدام‎ها است.

وی افزود: در صورت نصب یک کیلوات‌ سامانه خورشیدی در استان زنجان، می‌توانیم بطور متوسط ۱۸۰۰ کیلووات ‌ساعت انرژی برق در طول سال تولید کنیم‌، که به نوبه خود یک منبع درآمد مطمئن و پایدار برای ۲۰ سال آینده بحساب می‌آید و با جلوگیری از تابش مستقیم خورشید بر روی سقف خانه‌ها، در هزینه‌های مربوط به گرمایش و سرمایش ساختمان خود صرفه‌جویی کنیم، در کاهش آلودگی هوا و تولید گازهای گلخانه‌ای نقش داشته و در نهایت با صرفه‌جویی در مصرف سوخت‌های فسیلی و آب‌، باعث توسعه ملی شویم.

گفتنی است شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان نیز به عنوان نماینده صنعت برق کشور با تشکیل کمیته تولید پراکنده، آموزش و تربیت نیروی متخصص در زمینه انرژی‌های تجدید پذیر و پاک، فراهم آوردن زیر ساخت‌های لازم جهت پذیرش متقاضیان از طریق اپلیکیشن “سبز” توزیع زنجان، ارزیابی پیمانکاران فعال در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر و نظارت دقیق بر عملکرد آنها با هدف صیانت از سرمایه‌های ملی، تهیه بروشور و بنر و تبلیغ از طریق صدا و سیما ، جراید و غیره درصدد آگاه سازی مردم و فراهم آوردن بسترهای مناسب برای توسعه این انرژی در سطح استان زنجان برآمده است.

//ع

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=75249

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.